Angielski z amerykańskimi wolontariuszami / Teaching English with American Volunteers
Zbiór artykułów prezentujących aspekty programu „Teaching English in Poland” Fundacji Kościuszkowskiej.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Materiały, teksty i ćwiczenia do nauki języka polskiego jako obcego z elementami historii i kultury Warszawy oraz edukacji obywatelskiej
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2023
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
144
hasła przedmiotowe
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-67587-20-4
Kompetencjownik to druga publikacja do nauki języka polskiego jako obcego, przygotowana we współpracy Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji i Muzeum Warszawy (pierwszą publikacją jest: Warszawa dla początkujących). Materiały w niej zebrane zostały opracowane i przetestowane w ramach projektów językowych prowadzonych w muzeum.
Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla osób dorosłych uczących się języka polskiego jako obcego na poziomie biegłości ESOKJ B2. Materiały w niej zawarte mogą zainteresować także polskojęzycznych uczących się, chcących zgłębić zagadnienia związane z nabywaniem kompetencji niezbędnych w życiu zawodowym, społecznym i prywatnym, nauczycieli pracujących w szkołach ponadpodstawowych i w starszych klasach szkół podstawowych bądź osoby zajmujące się edukacją nieformalną.
Publikacja łączy elementy edukacji językowej, kulturalnej i obywatelskiej, a jej celem jest zaprezentowanie ośmiu kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, sformułowanych przez Radę Unii Europejskiej. Są to:
• kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
• kompetencje w zakresie wielojęzyczności;
• kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
• kompetencje cyfrowe;
• kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
• kompetencje obywatelskie;
• kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
• kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Cytowanie: Žák-Caplot, K. (2023). Kompetencjownik, czyli język w działaniu. Warszawa: Wydawnictwo FRSE
Zbiór artykułów prezentujących aspekty programu „Teaching English in Poland” Fundacji Kościuszkowskiej.
Sensoryczny kurs dla młodych przewodników z elementami historii, kultury i języka polskiego jako obcego.
W monografii ukazano funkcjonowanie Języków Obcych w Szkole na tle sytuacji społeczno-politycznej danego okresu i rozwoju glottodydaktyki.
Dwujęzyczna prezentacja 22 projektów edukacyjnych nagrodzone w latach 2017–2020 certyfikatem European Language Label.