Integracja uczniów ze środowisk migranckich w szkołach w Europie

treść strony

Polityka poszczególnych krajów i stosowane rozwiązania

seria wydawnicza

rok wydania

2019

miejsce wydania

Warszawa

liczba stron

196

programy

Pozostałe informacje

wydawca

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

język

polski

ISBN / ISSN

978-83-65515-01-7

W większości europejskich systemów edukacji uczniowie migrujący radzą sobie w szkole słabiej niż ich rówieśnicy urodzeni w kraju. Z danych Eurostatu wynika, że odsetek uczniów urodzonych za granicą, którzy przedwcześnie kończą kształcenie, jest wyższy niż odsetek uczniów z populacji miejscowej w prawie wszystkich krajach europejskich, dla których dostępne są statystyki. W związku z tym rozwiązanie problemu słabszych wyników w nauce uczniów ze środowisk migranckich oraz ich utrzymania w systemie edukacji zgłaszane jest jako główne wyzwanie dla polityki w 17 systemach edukacji w Europie.

Cytowanie: Komisja Europejska/EACEA/Eurydice (2019). Integrating Students from Migrant Backgrounds into Schools in Europe: National Policies and Measures. Eurydice Report. (Integracja uczniów ze środowisk migranckich w szkołach w Europie. Polityka poszczególnych krajów i stosowane rozwiązania. Raport Eurydice). Luksembourg: Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich.

Czytaj pozostałe z tej serii