Kompetencjownik, czyli język w działaniu
Materiały, teksty i ćwiczenia do nauki języka polskiego jako obcego z elementami historii i kultury Warszawy oraz edukacji obywatelskiej
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Sensoryczny kurs dla młodych przewodników z elementami historii, kultury i języka polskiego jako obcego
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2021
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
112
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-66515-68-0
Warszawa dla początkujących, czyli sensoryczny kurs dla młodych przewodników z elementami historii, kultury i języka polskiego jako obcego to już drugi wybór tekstów do nauki języka polskiego z ćwiczeniami, opracowany przez Muzeum Warszawy. Publikacja jest trwałym rezultatem wyróżnionego w 2020 roku nagrodą European Language Label projektu „Warszawa dla początkujących”, dlatego Wydawnictwo Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji wsparło muzealnych lingwistów i zaangażowało się w proces wydawniczy.
[ze Wstępu]
Prezentowany tu kurs jest jednym z efektów działań podjętych przez Muzeum Warszawy, które zrealizowało niezwykle wartościowy, a zarazem nietypowy pomysł. Dwa cele przyświecały temu niezwykłemu projektowi: pierwszym z nich było umożliwienie efektywnej nauki języka polskiego jako obcego wśród dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji, drugim zaś – ukazanie przeszłości i teraźniejszości Warszawy w atrakcyjnej formie. Szczególne zalety tego projektu, wychodzącego naprzeciw komunikacyjnym potrzebom cudzoziemców w Warszawie i łączącego promocję języka polskiego z promocją polskiej kultury, przyniosły Muzeum Warszawy deszcz zasłużonych nagród: prestiżowy znak innowacyjności w dziedzinie nauczania języków obcych – European Language Label za rok 2020, wyróżnienie specjalne za najlepszy projekt z lat 2014–2021 oraz nagrodę 20-lecia ELL.
Hanna Komorowska
Cytowanie: Žák-Caplot, K. (2021), Warszawa dla początkujących, czyli sensoryczny kurs dla młodych przewodników z elementami historii, kultury i języka polskiego jako obcego, Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Materiały, teksty i ćwiczenia do nauki języka polskiego jako obcego z elementami historii i kultury Warszawy oraz edukacji obywatelskiej
Zbiór artykułów prezentujących aspekty programu „Teaching English in Poland” Fundacji Kościuszkowskiej.
W monografii ukazano funkcjonowanie Języków Obcych w Szkole na tle sytuacji społeczno-politycznej danego okresu i rozwoju glottodydaktyki.
Dwujęzyczna prezentacja 22 projektów edukacyjnych nagrodzone w latach 2017–2020 certyfikatem European Language Label.