treść strony

IX Forum Edukacji Dorosłych

Sztuczna inteligencja i kompetencje teraźniejszości w nauczaniu – to tematy przewodnie tegorocznego Forum Edukacji Dorosłych, które odbyło się w dniach 20-21 listopada

  • Uczestnicy Forum mili okazje zapoznać się z najnowszymi trendami w edukacji dorosłych

    fot. Szymon Łaszewski/FRSE

Konferencja organizowana przez Krajowe Biuro EPALE zgromadziła w Warszawie oraz online blisko 500 osób z całej Polski. To pokazuje, że Forum już na dobre wpisało się w kalendarz jesiennych inicjatyw edukacyjnych i cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród osób związanych z edukacją dorosłych.

Pierwszy dzień konferencji zdominowały nowe technologie. Dyskutowano m.in. o wyzwaniach, jakie stawia przed edukatorami generatywna sztuczna inteligencja, i zastanawiano się, jak korzystać z niej bezpiecznie i odpowiedzialnie. Drugi dzień poświęcony był kompetencjom teraźniejszości. Prelegenci wskazywali na rolę adaptacyjnego uczenia się, umiejętności krytycznego myślenia czy kompetencji liderskich.

W programie obu dni przewidziano też praktyczne warsztaty prowadzone przez ekspertów w kameralnych grupach, oraz sesję prezentacji dobrych praktyk programu Erasmus+ sektora Edukacja dorosłych. Dzięki niej uczestnicy mogli poznać konkretne rozwiązania w zakresie kształtowania nawyków proekologicznych oraz rozwijania kompetencji matematycznych i cyfrowych u osób starszych.

IX Forum Edukacji Dorosłych odbywało się pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki.

Więcej informacji można znaleźć na EPALE: epale.ec.europa.eu/pl.
Dostępne są tam również nagrania ze wszystkich wystąpień, które były tłumaczone na polski język migowy.

A organizatorzy już teraz zapraszają na kolejną, jubileuszową edycję Forum, jesienią przyszłego roku.