Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Data publikacji: 07.06.2023 r.
W Czytelni są już dostępne cztery najnowsze publikacje Wydawnictwa FRSE. Można je pobrać w różnych formatach. Zapraszamy do lektury!
W Wydawnictwie FRSE co roku powstaje kilkadziesiąt publikacji, których nadrzędnym celem jest informowanie o możliwościach, jakie dają program Erasmus+ oraz inne przedsięwzięcia zarządzane przez Fundację. Oto cztery najnowsze pozycje dostępne już w Czytelni:
Ogólnopolski konkurs „Nasz projekt eTwinning”, organizowany corocznie przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, jest skierowany do nauczycieli wszystkich przedmiotów, bibliotekarzy i innych pracowników dydaktycznych oraz do dyrektorów przedszkoli i szkół. Jego celem jest wyłonienie i upowszechnienie najlepszych międzynarodowych projektów eTwinning zrealizowanych z udziałem polskich nauczycieli. Są to przedsięwzięcia, które pomagają pozytywnie zmieniać polską, a przez to i europejską edukację. W publikacji przedstawiono laureatów edycji konkursu 2023, obejmującej projekty zrealizowane w bieżącym lub w poprzednim roku szkolnym.
Raporty sieci Eurydice dotyczą bardzo szeroko rozumianej edukacji. Są wśród nich publikacje zarówno na temat opieki, wychowania i wczesnej edukacji w żłobku i przedszkolu, kształcenia na kolejnych etapach, jak i szkolnictwa wyższego oraz edukacji dorosłych. W opracowaniach tych można znaleźć szczegółowe informacje oraz analizy na temat funkcjonowania systemów edukacji w 37 krajach sieci, zestawienia międzynarodowe i dane krajowe, a także wskaźniki, wyniki badań edukacyjnych i statystyki.
W raporcie przedstawiono wyniki badania instytucji realizujących projekty partnerskie w programie Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna. Skupiono się w nim przede wszystkim na rezultatach – uczestnicy wywiadów opowiadają m.in. o warunkach opracowywania narzędzi wysokiej jakości, o diagnozie potrzeb potencjalnych użytkowników oraz o procesie planowania, wytwarzania i upowszechniania powstałych rozwiązań.
Raport powstał na podstawie badania uczestników projektów wolontariatu zagranicznego, którego celem było sprawdzenie, czy (i w jaki sposób) po powrocie angażują się oni w działania społeczne i wolontariackie. Badaniem objęto byłych polskich wolontariuszy, którzy zrealizowali wyjazd zagraniczny w ramach jednego z zakończonych programów unijnych (Wolontariat Erasmus+ lub Wolontariat Europejski).