treść strony

Uczenie się i rozwój organizacji w europejskich programach młodzieżowych – raport z I etapu badania

W grudniu 2024 r. opublikowany został międzynarodowy raport podsumowujący pierwszy etap badania RAY-LEARN poświęconego uczeniu się i rozwojowi organizacji w kontekście realizowania europejskich programów na rzecz młodzieży.

  • fot. Fotolia

RAY-LEARN to międzynarodowe badanie, w którym udział bierze dziewięć Narodowych Agencji, w tym Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. W ramach pierwszej rundy Zespół Analityczno-Badawczy realizował cztery wywiady fokusowe z beneficjentami programu Erasmus+ w sektorze Młodzież.

Z raportu wynika, że zdaniem większości beneficjentów realizacja projektu w ramach Erasmus+ oraz Europejskiego Korpusu Solidarności miała pozytywny wpływ na ich organizację, co zadeklarowało aż 87% przedstawicieli zespołów projektowych Erasmus+ oraz 94% przedstawicieli zespołów projektowych EKS.

Uczenie się i rozwój organizacyjny odnosi się do procesu, dzięki któremu organizacje pracujące z młodzieżą stają się lepiej dostosowane do dziedziny swojej działalności i lepiej przygotowane do realizacji swojej misji i wizji. W raporcie można przeczytać również m.in. o celach i strategiach przyjmowanych przez organizacje, ich potrzebach i wyzwaniach czy wsparciu wynikającym z realizowania projektów młodzieżowych.

Celem całego badania RAY-LEARN jest ustalenie, w jaki sposób rozwijają się organizacje (fundacje, stowarzyszenia, sieci organizacji) dzięki udziałowi w międzynarodowych projektach młodzieżowych – jakie problemy i trudności napotykają, a także jak sobie z nimi radzą.

Drugim celem jest wypracowanie sposobów wsparcia i pomocy organizacjom.

Kolejny etap badania odbędzie się jesienią 2025 r.

Zachęcamy do zapoznania się z całym międzynarodowym raportem z pierwszej rundy badania, opublikowanym w grudniu 2024 r.:

Więcej informacji