Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności serdecznie zaprasza do udziału w międzynarodowej konferencji pt. „Evidence-based approach in Erasmus+ and European Solidarity Corps. From data to knowledge, from knowledge to practice”, która odbędzie się w dniach 5-6 listopada 2024 r. w Warszawie (Hotel Mercure, ul. Złota 48/54).
To już ósma edycja wydarzenia, które stanowi wyjątkową okazję do zapoznania się z najnowszymi wynikami badań dotyczących edukacji i mobilności, wymiany doświadczeń w zakresie metodologii i dobrych praktyk oraz nawiązania współpracy przy przyszłych wspólnych projektach badawczych. W konferencji weźmie udział około 140 uczestników z 20 krajów.
Wydarzenie skierowane jest do:
- badaczy i pracowników naukowych zainteresowanych edukacją, ze szczególnym uwzględnieniem badań i monitorowania jakości w ramach programu Erasmus+ oraz Europejskiego Korpusu Solidarności;
- przedstawicieli Narodowych Agencji;
- beneficjentów wszystkich sektorów programu Erasmus+ oraz Europejskiego Korpusu Solidarności, zainteresowanych badaniami i ewaluacją projektów.
Podczas konferencji prelegenci z Polski i zagranicy – reprezentujący różne dziedziny ze świata akademickiego, badacze i praktycy – podejmą próbę odpowiedzi na pytanie: jak budować pomosty między zbieraniem danych, tworzeniem wiedzy a jej praktycznym zastosowaniem? Dodatkowo omówione zostaną kwestie związane z efektywnym gromadzeniem i analizowaniem danych, aby stanowiły one solidną podstawę do podejmowania decyzji, oraz zagadnienia dotyczące upowszechniania wyników badań.
Pierwszy dzień konferencji
Podczas pierwszej sesji tematycznej uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z najnowszymi wynikami międzynarodowych badań dotyczących mobilności studentów w programie Erasmus. Zaprezentowane zostaną także polskie doświadczenia w zakresie międzynarodowych partnerstw realizowanych w ramach inicjatywy Uniwersytetów Europejskich.
Podczas sesji drugiej zostanie przedstawione praktyczne zastosowanie teorii zmiany (ToC) w badaniach dotyczących mobilności w Holandii. Na podstawie doświadczeń z projektów SALTO dowiemy się, jak efektywnie wykorzystywać informacje i dane, aby promować bardziej zaangażowane i oparte na wiedzy podejście w realizacji projektów. Dodatkowo omówione zostaną sposoby wspierania procesów edukacyjnych poprzez zwiększanie widoczności platform takich jak Elsevier.
Drugi dzień konferencji
Równie interesujący będzie drugi dzień konferencji, podczas którego dowiemy się, jak na podstawie wyników badań można oferować skuteczniejsze polityki wspierające otwarte i elastyczne rozwiązania w edukacji. Zaprezentowane zostaną wyniki czeskich badań dotyczących czynników społecznych, ekonomicznych i psychologicznych, mających wpływ na uczestnictwo dorosłych w edukacji pozaformalnej. Poznamy również doświadczenia działającej od 16 lat sieci RAY, zajmującej się badaniami nad programami wymiany młodzieży, w tym wyzwania i sukcesy związane z przekładaniem wyników badań na praktykę. Ponadto omówione zostaną innowacyjne rozwiązania wypracowane w ramach cyfrowej społeczności nauczycieli (na przykładzie projektu Digital TA, będącego częścią Erasmus+ Teacher Academy) oraz przykłady ich praktycznego zastosowania.
Wydarzenie poprowadzi profesor Özgehan Senyuva z Bliskowschodniego Uniwersytetu Technicznego w Ankarze.
Rolę prelegentów głównych (keynote speakers) podczas wydarzenia odgrywać będą dr Martin Brown (Dublin City University), który wygłosi referat pt. „From Evidence to Excellence: Enhancing Professional Learning Networks through Evidence-Informed Practice”, oraz dr Thais França (Instituto Universitário de Lisboa, ISCTE) z wystąpieniem zatytułowanym „Connecting Research and Practice – Experiences of the ENIS Network”.
Konferencja prowadzona będzie w języku angielskim.