Praca w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

treść strony

Dlaczego warto pracować w FRSE?

Pełnimy funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ (od 2014 r.) i Europejskiego Korpusu Solidarności (od 2018 r.). Łączny budżet tych przedsięwzięć w latach 2021–2027 przekroczy 29 miliardów euro w skali Europy. Na arenie międzynarodowej reprezentujemy Polskę, a w kraju organizujemy nabory i nadzorujemy finansowanie projektów. Nasze programy i inicjatywy są koordynowane zgodnie z normą systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015.

Zapewniamy bardzo dobre warunki pracy:

Prywatna opieka medyczna

Dofinansowanie aktywności sportowej

Szkolenia oraz bezpłatne lekcje języka angielskiego w siedzibie firmy

Dofinansowanie wypoczynku z ZFŚS oraz biletów na wydarzenia kulturalne

Elastyczny czas pracy

Dodatkowa składka pracodawcy na PPK

Oferty pracy w FRSE

 

Specjalista / starszy specjalista / główny specjalista w Zespole Projektu FERS-IKR oraz Programu Edukacja EOG

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnym poszukuje kandydatek/tów na stanowisko:

Specjalista / starszy specjalista / główny specjalista w Zespole Projektu FERS-IKR oraz Programu Edukacja EOG
Nr ref:. FRSE/08/2025
Miejsce pracy: Warszawa
Liczba wakatów: 2
 

Obowiązki:
Obsługa administracyjna projektów realizowanych przez beneficjentów Fundacji finansowanych z programu FERS w tym: 

  • obsługa konkursu wniosków o dofinansowanie na stypendia oraz procesu kontraktowania i budżetowania,
  • monitorowanie przebiegu i ocena końcowa realizacji umów,
  • obsługa systemów informatycznych związanych z zarządzaniem projektem i umowami beneficjentów,
  • doradztwo i szkolenia dla wnioskodawców i beneficjentów,
  • rozpatrywanie spraw zgłaszanych przez wnioskodawców i beneficjentów (próśb, skarg, wniosków),
  • udzielanie konsultacji dot. oferty programu, 
  • organizacja, prowadzenie i udział w spotkaniach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach związanych z m.in. z ofertą i zasadami projektu,
  • współpraca z Zespołem podczas bieżącej obsługi dokumentów oraz przygotowywanie dokumentów związanych z bieżącym funkcjonowaniem projektu,
  • sporządzanie raportów i zestawień danych statystycznych i finansowych dotyczących realizacji zadań Zespołu oraz wsadów do wniosków o płatność;
  • współpraca przy obsłudze strony internetowej i social mediów,
  • prace administracyjno-biurowe.

Oczekujemy:
Na stanowisko specjalisty: wykształcenia minimum wyższego I stopnia oraz 2-letniego stażu pracy
Na stanowisko starszego specjalisty/głównego specjalisty: wykształcenia wyższego II stopnia oraz minimum:
* 4-letniego stażu pracy – na stanowisko starszego specjalisty,
* 5-letniego stażu pracy – na stanowisko głównego specjalisty,

  • doświadczenia w realizacji lub rozliczaniu projektów/przedsięwzięć finansowanych z POWER lub FERS (EFS),
  • umiejętności tworzenia dokumentów, notatek, prezentacji,
  • bardzo dobrej znajomości pakietu MS Office, w szczególności MS Excel,
  • wykazywania inicjatywy, kreatywności oraz zaangażowania,
  • umiejętność pracy w zespole jak i samodzielnej pod presją czasu w zmieniających się warunkach,
  • umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków,
  • umiejętności organizacji pracy własnej, samodzielności i dyscypliny w przestrzeganiu terminów i procedur, w tym procedur finansowych,
  • rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych w mowie i piśmie oraz łatwości w nawiązaniu efektywnej współpracy,
  • dyspozycyjności,
  • mile widziana znajomość zagadnień odnoszących się do problematyki edukacji dla dzieci i młodzieży, w tym w zakresie rozwijania zainteresowań i uzdolnień,
  • mile widziane doświadczenie we współpracy ze szkołami oraz nauczycielami,
  • mile widziane doświadczenie na stanowiskach w organizacjach związanych z dystrybucją środków europejskich bądź w pracy po stronie beneficjanta programów europejskich.

Oferujemy:

  • możliwość rozwoju zawodowego w profesjonalnym środowisku,
  • zatrudnienie w oparciu umowy o pracę,
  • pracę w prestiżowej instytucji realizującej istotne cele społeczne,
  • prywatna opieka medyczna,
  • dofinansowanie aktywności sportowej,
  • szkolenia oraz bezpłatne lekcje języka angielskiego w siedzibie firmy,
  • dofinansowanie wypoczynku z ZFŚS oraz biletów na wydarzenia kulturalne,
  • elastyczny czas pracy,
  • dodatkowa składka pracodawcy na PPK,
  • możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie.


Zainteresowanych kandydatów i kandydatki prosimy o przesłanie aplikacji do 04 kwietnia 2025 r. 
W celu aplikowania na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola.

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=c32d40d7e98a4a69ba69a1938b5460f2

Link do ogłoszenia na stronie BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/specjalista-starszy-specjalista-glowny-specjalista-w-zespole-projektu-fers-ikr-oraz-programu

Specjalista / starszy specjalista / główny specjalista w Zespole Erasmus+ Młodzież Akcja 1 i DiscoverEU

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnymi poszukuje kandydatek/tów na stanowisko:

Specjalista / starszy specjalista / główny specjalista w Zespole Erasmus+ Młodzież Akcja 1 i DiscoverEU

Nr ref.: FRSE/59/2024

Liczba wakatów: 1 etat na zastępstwo

Program Erasmus+ Młodzież – co robimy?
Program Erasmus+ Młodzież jest ciekawą i dającą wiele możliwości ofertą skierowaną do młodzieży w obszarze pozaformalnego uczenia się (odbywającego się w czasie wolnym od nauki, opartego na metodach odbiegających od sposobów stosowanych w tradycyjnych instytucjach edukacyjnych), umożliwiającą samodzielne podejmowanie działań przez młodych ludzi, rozwój różnorodnych kompetencji i zdobywanie wiedzy, a także realizację własnych pomysłów i rozwój zainteresowań.
Beneficjentami projektów realizowanych w ramach tego sektora są młodzi ludzie, osoby pracujące z młodzieżą oraz organizacje i instytucje działające na jej rzecz. Projekty dofinansowane w ramach sektora Młodzież koncentrują się w znacznym stopniu na edukacji obywatelskiej młodych ludzi, zwiększaniu ich uczestnictwa w życiu publicznym i społecznym oraz rozwijaniu inicjatywności młodzieży.

Kogo szukamy?
Obecnie poszukujemy osoby, które dołączą do istniejącego 12-osbowego zespołu. Szukamy osób posiadających bardzo dobre umiejętności pracy w zespole oraz z różnymi grupami interesariuszy (m.in. wnioskodawcami, beneficjentami, ekspertami ds. edukacji pozaformalnej czy z działami wspierającymi proces obsługi projektów w ramach Fundacji). Szukamy osób z wysoką motywacją do ww. typu pracy, odpowiedzialnych, samodzielnych w działaniu i organizacji własnego czasu pracy.

Obowiązki:

  • obsługa konkursu wniosków o dofinansowanie projektów oraz procesu kontraktowania,
  • monitorowanie przebiegu i ocena końcowa realizacji umów,
  • doradztwo i szkolenia dla beneficjentów, w tym prowadzenie spotkań rozpatrywanie spraw zgłaszanych przez  beneficjentów (próśb, skarg, wniosków),
  • ocena formalna i merytoryczna raportów końcowych,
  • obsługa baz danych,
  • organizacja, prowadzenie i udział w spotkaniach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach związanych z ofertą i zasadami Programu oraz upowszechnianiem rezultatów Programu,
  • udzielanie konsultacji dot. oferty programu (Erasmus+ Młodzież),
  • współtworzenie publikacji upowszechniających wyniki realizacji programu w tym przykładów dobrych praktyk,
  • współpraca przy promocji medialnej Programu, w tym współpraca z innymi Narodowymi Agencjami Programu Erasmus+ w zakresie promowania, upowszechniania i wykorzystywania rezultatów oraz wsparcia beneficjentów,
  • współpraca przy organizacji i udział w europejskich wydarzeniach związanych z sektorem Młodzież.

Oczekujemy:

  • wykształcenia wyższego – studia magisterskie (mile widziane z zakresu:  administracji, europeistyki, kulturoznawstwa, socjologii, stosunków międzynarodowych, zarządzania itp.),
  • minimum 2 lat doświadczenia w pracy/stażu na stanowiskach związanych z realizacją projektów edukacyjnych lub społecznych finansowanych ze środków europejskich lub innych środków publicznych,
  • bardzo dobrej znajomości pakietu MS Office, w tym szczególnie MS Excel,
  • znajomości sektora edukacji pozaformalnej oraz specyfiki funkcjonowania organizacji pozarządowych,
  • rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych w mowie i piśmie,
  • znajomości języka angielskiego co najmniej na poziomie średniozaawansowanym (B2),
  • łatwości nawiązywania kontaktów, komunikatywności,
  • umiejętności organizacji pracy własnej, samodzielności i dyscypliny w przestrzeganiu terminów i procedur, w tym procedur finansowych.

Dodatkowe atuty:

  • doświadczenie w pracy lub odbyty staż w obszarze edukacji i szkoleń i/lub obsługi projektów finansowanych ze środków unijnych,
  • doświadczenie w organizacji i prowadzeniu spotkań informacyjnych/szkoleń z klientami/beneficjentami,
  • doświadczenie w pracy z organizacjami pozarządowymi lub działalność w sektorze NGO.

Oferujemy:

  • zatrudnienie na umowę o pracę w pełnym wymiarze godzin,
  • możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach i międzynarodowych projektach,
  • możliwość udziału w międzynarodowych wydarzeniach,
  • przyjazną atmosferę pracy oraz wsparcie w adaptacji w nowym środowisku,
  • atrakcyjne warunki zatrudnienia,
  • pakiet socjalny, w tym prywatną opiekę medyczną oraz kartę sportową.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o przesłanie aplikacji do dnia 27 marca 2025 r.

W celu aplikowania na to stanowisko, kliknij przycisk "Aplikuj" i wypełnij wymagane pola:

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=50bbdca65f13429987bc99ca4d803bd7

Link do ogłoszenia na stronie BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/specjalista-starszy-specjalista-glowny-specjalista-w-zespole-erasmus-mlodziez-akcja-1-i-di-1

Specjalista / starszy / główny specjalista w zespole FERS-VET w Biurze Programów Edukacji Zawodowej

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnymi poszukuje Kandydatek/tów na stanowisko:

Specjalista / starszy / główny specjalista w zespole FERS-VET w Biurze Programów Edukacji Zawodowej

Nr ref.: FRSE/07/2025
Miejsce pracy: Warszawa
Liczba wakatów: 1 etat

Obowiązki:
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należała obsługa administracyjna projektów realizowanych przez beneficjentów Fundacji, finansowanych z Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, w tym:

  • prowadzenie doradztwa i szkoleń dla beneficjentów;
  • organizacja, prowadzenie i udział w spotkaniach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach związanych z ofertą i zasadami programu oraz upowszechnianiem rezultatów programu, w tym współpraca przy promocji medialnej programu;
  • udzielanie konsultacji dot. oferty programu;
  • współtworzenie publikacji upowszechniających wyniki realizacji programu w tym przykładów dobrych praktyk;
  • współpraca przy organizacji i udział w międzynarodowych wydarzeniach związanych ze specyfiką obsługiwanego projektu;
  • opracowywanie nowych inicjatyw zarządzanych przez zespół;
  • obsługa procesu kontraktowania;
  • monitorowanie przebiegu i ocena końcowa realizacji umów;
  • ocena formalna i merytoryczna raportów końcowych;
  • obsługa baz danych;
  • rozpatrywanie spraw zgłaszanych przez beneficjentów (próśb, skarg, wniosków);
  • prowadzenie wewnętrznego obiegu dokumentów (EZD), prowadzenie statystyk oraz obsługa wewnętrznych systemów informatycznych;
  • konsultacje indywidualne z beneficjentami, obsługa telefoniczna i mailowa.

Oczekujemy:

  • wykształcenia wyższego I/II stopnia w dziedzinie nauk społecznych lub humanistycznych;
  • min. 2 lat doświadczenia w pracy/stażu w organizacjach związanych z dystrybucją środków europejskich bądź w zakresie zarządzania projektami europejskimi po stronie beneficjenta;
  • znajomości specyfiki sektora kształcenia zawodowego i szkoleń, w szczególności w obszarze mobilności międzynarodowych;
  • gotowości do krajowych i zagranicznych wyjazdów (warunek konieczny);
  • znajomości języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (co najmniej B2);
  • doskonałych umiejętności komunikacyjnych w języku polskim;
  • umiejętności analitycznego myślenia i wyciągania wniosków, tworzenia prezentacji i raportów;
  • umiejętności pracy w zespole jak i samodzielnej pod presją czasu w zmieniających się warunkach;
  • umiejętności organizacji pracy własnej, samodzielności i dyscypliny w przestrzeganiu terminów i procedur, w tym procedur finansowych, wysokiej jakości wykonywania powierzonych zadań, zwłaszcza rzetelności, dokładności i terminowości;
  • znajomości MS Excel na poziomie zaawansowanym oraz MS Word na poziomie średniozaawansowanym;
  • umiejętności tworzenia i redagowania tekstów w języku polskim i angielskim;
  • rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych oraz łatwość nawiązywania kontaktów;
  • wykazywania inicjatywy, kreatywności, zaangażowania.

Oferujemy:

  • pracę w prestiżowej instytucji realizującej istotne cele społeczne;
  • możliwość rozwoju zawodowego w profesjonalnym środowisku;
  • atrakcyjne warunki zatrudnienia.

Zainteresowanych kandydatów i kandydatki prosimy o przesłanie aplikacji do 17 marca 2025 r.

W celu aplikowania na to stanowisko kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola:

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=216a84d7b03a46e0a5d164d8ba9965f9

Link do ogłoszenia na stronie BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/specjalistastarszyglowny-specjalista-w-zespole-fers-vet-w-biurze-programow-edukacji-zawodowe

Specjalista / starszy specjalista / główny specjalista w Zespole Projektów KPO ds. BCU

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnymi poszukuje Kandydatek/tów na stanowisko:

Specjalista / starszy specjalista/ główny specjalista w Zespole Projektów KPO ds. BCU

Nr ref.: FRSE/05/2025

Miejsce pracy: Warszawa

Liczba wakatów: 1 etat (na zastępstwo)

Obowiązki:

Obsługa merytoryczna i finansowa projektów realizowanych przez Ostatecznych odbiorców wsparcia (beneficjentów) finansowanych z inwestycji A3.1.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w tym:

  • doradztwo i szkolenia dla przedstawicieli beneficjentów,
  • organizacja, prowadzenie i udział w spotkaniach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach związanych z ofertą i zasadami projektu oraz upowszechnianiem rezultatów projektu,
  • udzielanie konsultacji dotyczących działań projektowych,
  • ocena wniosków do objęcia wsparciem, kontraktowanie, ewidencjonowanie i archiwizacja zawartych umów,
  • weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność pod kątem formalnym, merytorycznym oraz finansowym.

Oczekujemy:

  • wykształcenia wyższego (mile widziane z zakresu finansów, rachunkowości, prawa, administracji),
  • minimum 2 letniego doświadczenia zawodowego,
  • doświadczenia w przygotowywaniu planów, raportów i zestawień finansowych,
  • doświadczenia w rozliczaniu dokumentacji finansowej projektów,
  • umiejętności organizacji pracy własnej, samodzielności i dyscypliny w przestrzeganiu terminów i procedur, w tym procedur finansowych,
  • doświadczenia w pracy zespołowej i projektowej, rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych oraz łatwości w nawiązaniu efektywnej współpracy,
  • wykazywania inicjatywy, kreatywności, zaangażowania.

Dodatkowe atuty:

  • ogólna znajomość zasad rachunkowości i księgowości,
  • ogólna znajomość Prawa Zamówień Publicznych,
  • mile widziana znajomość zagadnień z zakresu kształcenia zawodowego, doradztwa zawodowego i uczenia się osób dorosłych w Polsce,
  • mile widziane doświadczenie w realizacji projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego lub projektów inwestycyjnych.

Oferujemy:

  • możliwość rozwoju zawodowego w profesjonalnym środowisku;
  • prywatną opiekę medyczną i pakiet sportowy;
  • pracę w prestiżowej instytucji realizującej istotne cele społeczne;
  • atrakcyjne warunki zatrudnienia.

Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu, prześlij swoje CV i list motywacyjny do dnia 07 marca 2025 r.

W celu aplikowania na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola.

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=c186121e95b84e4d991b329816ec9f5b

Link do ogłoszenia na stronie BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/specjalista-starszy-specjalista-glowny-specjalista-w-zespole-projektow-kpo-ds-bcu

Specjalista / Specjalistka w Zespole Krajowego Centrum Europass i Euroguidance

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji poszukuje kandydata/kandydatki na stanowisko:

Specjalista / Specjalistka w Zespole Krajowego Centrum Europass i Euroguidance

Nr ref.: FRSE/04/2025

Miejsce pracy: Warszawa

Liczba wakatów: 1

Zakres obowiązków:

  • Organizacja i obsługa działań Krajowego Europass i Euroguidance w Polsce.
  • Przygotowanie i realizacja wydarzeń (konferencje, warsztaty, szkolenia, targi).
  • Tworzenie i redagowanie tekstów, obsługa mediów społecznościowych.
  • Reprezentowanie zespołu w międzynarodowych działaniach sieci Europass i Euroguidance.
  • Obsługa administracyjna i komunikacja z interesariuszami.

Wymagania:

  • Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (min. B2, preferowane C1) – w mowie i piśmie.
  • Umiejętność prowadzenia angażujących prezentacji, szkoleń i wystąpień publicznych.
  • Wykształcenie wyższe (mile widziane kierunki związane z edukacją, doradztwem zawodowym, komunikacją).
  • Doświadczenie w organizacji wydarzeń lub pracy w projektach edukacyjnych.
  • Umiejętność redagowania tekstów i obsługi mediów społecznościowych.
  • Gotowość do podróży służbowych (w kraju i za granicą).
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.
  • Samodzielność i dobra organizacja pracy.
  • Proaktywność i nastawienie na rozwiązywanie problemów.
  • Otwartość na naukę i elastyczność.
  • Wysoka kultura osobista i motywacja do pracy.

Mile widziane:

  • Znajomość systemów CMS (np. WordPress), aplikacji graficznych (np. Canva).
  • Znajomość mediów społecznościowych, szczególnie Facebook, Linkedin, YouTube, Instagram.
  • Doświadczenie w doradztwie zawodowym lub w pracy z młodzieżą.
  • Wiedza o unijnych programach edukacyjnych (np. udział w Erasmus+).

Oferujemy:

  • Pracę w dynamicznym i przyjaznym zespole.
  • Możliwość rozwoju zawodowego i zdobycia cennego doświadczenia.
  • Dobre warunki zatrudnienia.
  • Atrakcyjną lokalizację biura w Warszawie.
  • Umowę o pracę
  • Benefity, np. dofinasowanie do karty Multisport oraz prywatnej opieki medycznej.

Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu, prześlij swoje CV i list motywacyjny do dnia 28 marca 2025 r.

W celu aplikowania na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola.

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=246bd2263f6e4eadadd01b23094f2e95

Link do ogłoszenia na stronie BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/specjalistaka-w-zespole-krajowego-centrum-europass-i-euroguidance

Etapy procesu rekrutacyjnego w FRSE

treść strony

1. Analiza CV

Zaczynamy od analizy nadesłanych przez Ciebie dokumentów

2. Test wiedzy, Case Study, prezentacja

Jest to etap fakultatywny

3. Rozmowa rekrutacyjna

Etap obligatoryjny. Możliwość rozmowy stacjonarnej lub online

4. Wynik rekrutacji i informacja zwrotna

Dla każdego uczestnika

 

Przyjmowanie zgłoszeń o naruszeniach w FRSE

 

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) informuje o możliwości zgłaszania informacji o naruszeniach

Sposób dokonywania zgłoszeń

  1. Zgłoszenie naruszeń można dokonać w sposób:
    1. anonimowy – bez ujawniania przez Sygnalistę swoich danych,
    2. jawny – ujawniający przez Sygnalistę dane, które pozwalają na jego identyfikację lub przekazanie informacji zwrotnej.
  1. Zgłoszenia pisemne można dokonać:
    1. pocztą elektroniczną na adres: sygnalista@frse.org.pl,
    2. listowanie na Dyrektora Generalnego lub Dyrektora Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli, na adres: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa, z dopiskiem „do rąk własnych”,
    3. w postaci papierowej, osobiście Dyrektorowi Generalnemu lub Dyrektorowi Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli.
  1. Zgłoszenia ustne można dokonywać:
    1. telefonicznie lub za pośrednictwem komunikatora do rozmów głosowych np., MS TEAMS,
    2. za zgodą Sygnalisty – w trakcie nagrywanej rozmowy telefonicznej lub za pośrednictwem komunikatora do rozmów głosowych np., MS TEAMS,
    3. na wniosek Sygnalisty – w trakcie osobistego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.
  1. Osobą odbierającą zgłoszenie w formie ustnej jest Dyrektor Generalny lub Dyrektor Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli.
     
  2. Zgłoszenie ustne jest dokumentowane w formie:
    1. nagrania rozmowy (plik z rozmową wraz z wyrażoną zgodą Sygnalisty na nagrywanie jest przechowywany w formie elektronicznej),
    2. protokołu rozmowy, sporządzonego przez osobę odbierającą zgłoszenie. Protokół odtwarza dokładnie przebieg spotkania.
  1. Zgłoszenie dokonanie w trakcie osobistego spotkania jest dokumentowane nagraniem lub protokołem z rozmowy za uprzednią zgodą Sygnalisty.
     
  2. Protokół rozmowy przekazywany jest do Sygnalisty.
     
  3. Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia protokołu rozmowy przez jego podpisanie.
     
  4. Jeżeli Sygnalista chce dokonać zgłoszenia w sposób anonimowy, zgłoszenia kierowane na:
    1. adres poczty elektronicznej powinny być wysyłane z adresu poczty elektronicznej, który nie zawiera danych identyfikujących sygnalistę (np. imię, nazwisko, domena z nazwą firmy). Zaleca się założenie przez sygnalistę adresu poczty elektronicznej, uniemożliwiającego identyfikację nadawcy, ale jednocześnie pozwalającego na prowadzenie z sygnalistą dalszej zanonimizowanej korespondencji w celu wyjaśnienia okoliczności naruszenia. Brak kontaktu z sygnalistą nie stanowi samodzielnej przyczyny do odstąpienia od procedury weryfikacji zgłoszenia;
    2. listownie powinny być wysłane niepodpisane, koperta nie powinna wskazywać adresu korespondencyjnego nadawcy. Brak adresu do korespondencji skutkował będzie brakiem komunikacji z Sygnalistą, w tym m.in.:
      1. brakiem możliwości prowadzenia korespondencji z sygnalistą w celu wyjaśnienia okoliczności zgłoszenia, występowania o dodatkowe informacje, zbieraniem informacji w trakcie postępowania wyjaśniającego, weryfikacyjnego, kontroli wewnętrznej,
      2. potwierdzenia otrzymania zgłoszenia od Sygnalisty i przekazania mu informacji zwrotnej dotyczącej zgłoszenia.
  1. W przypadku zgłoszeń, które nie będą zawierały informacji pozwalających na weryfikację zgłoszenia oraz braku kontaktu z sygnalistą, istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło być rozpatrzone. 
     
  2. Zgłoszenia powinno zawierać:
    1. opcjonalnie: imię i nazwisko Sygnalisty;
    2. zalecane: adres email lub inne dane kontaktowe Sygnalisty;
    3. datę sporządzenia;
    4. imię, nazwisko i stanowisko osoby, osób, lub komórki organizacyjnej FRSE, które dopuściły się lub przyczyniły do zgłaszanego naruszenia lub których działanie/zaniechanie może doprowadzić do zgłaszanego naruszenia;
    5. być w miarę możliwości poparte wiarygodnym i rzeczowym opisem, wskazującym na konkretne naruszenie, a jeśli to możliwe poparte dowodami, aby możliwe było obiektywne oraz dokładne i wyczerpujące zbadanie zgłoszenia, zakończone uczciwym rozpatrzeniem zgłoszenia;
       
  3. Sygnalista w zgłoszeniu powinien, o ile to możliwe, przedstawić następujące informacje:
    1. opis zdarzenia, okoliczności faktycznych, pozwalających na podjęcie przez FRSE niezbędnych działań wyjaśniających, weryfikacyjnych zmierzających do dokładnego i obiektywnego wyjaśnienia okoliczności oraz określenia charakteru i wagi naruszenia;
    2. dlaczego Sygnalista uznaje (podejrzewa) dane działanie/zaniechanie za naruszenie;
    3. czy naruszenie już zaszło, czy też jest potencjalne, mogące się wydarzyć w przyszłości;
    4. wskazanie jakie mogą być motywy osoby dokonującej naruszenia;
    5. czy Sygnalista przed dokonaniem zgłoszenia podjął próbę usunięcia naruszenia, a jeżeli tak, to jaką;
    6. dane osób, które są lub mogą być ofiarami zgłaszanego naruszenia;
    7. nieformalne relacje osoby uczestniczących w naruszeniu;
    8. wskazanie jakie przepisy, regulacje, standardy postępowania zostały naruszone;
    9. wskazanie i załączenie dowodów potwierdzających lub uprawdopodobniających zgłaszane naruszenie, w szczególności dokumentów, informacji o świadkach, itp.
       
  4. Sygnalista może dokonać zgłoszenia na podstawie informacji jakie posiada. Sygnalista może nie ujawniać informacji, które mogą pozwolić na jego identyfikację.

Ochrona Sygnalisty

  1. Sygnalista podlega ochronie od chwili dokonania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia lub ujawnienia publicznego jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego i że stanowi informację o naruszeniu prawa.
     
  2. Powyższe dotyczy również Sygnalisty, który dokonał anonimowego zgłoszenia informacji na temat naruszeń lub anonimowo ujawnił publicznie takie informacje.
     
  3. Osoba podlega ochronie, pomimo uznania, że zgłoszenie nie stanowi naruszenia, chyba że zgłoszenie zostało dokonane w złej wierze, miało na celu umyślne i nieprawdziwe pomówienie poprzez przedstawienie fałszywych, nieprawdziwych informacji lub godzenie w dobre imię osoby, bez obiektywnych podstaw do formułowania zarzutów w stosunku do osoby, której zgłoszenie dotyczyło.

Osoba pomagająca w dokonaniu zgłoszenia oraz osoba powiązana z Sygnalistą są objęte ochroną na takich samych zasadach jak Sygnalista.

Icons made by chehuna from www.flaticon.com