Praca w Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji

treść strony

Dlaczego warto pracować w FRSE?

Pełnimy funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus+ (od 2014 r.) i Europejskiego Korpusu Solidarności (od 2018 r.). Łączny budżet tych przedsięwzięć w latach 2021–2027 przekroczy 29 miliardów euro w skali Europy. Na arenie międzynarodowej reprezentujemy Polskę, a w kraju organizujemy nabory i nadzorujemy finansowanie projektów. Nasze programy i inicjatywy są koordynowane zgodnie z normą systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015.

Zapewniamy bardzo dobre warunki pracy:

Prywatna opieka medyczna

Dofinansowanie aktywności sportowej

Szkolenia oraz bezpłatne lekcje języka angielskiego w siedzibie firmy

Dofinansowanie wypoczynku z ZFŚS oraz biletów na wydarzenia kulturalne

Elastyczny czas pracy

Dodatkowa składka pracodawcy na PPK

Oferty pracy w FRSE

 

Specjalista / starszy specjalista / główny specjalista w Zespole Projektów KPO ds. BCU

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnymi poszukuje Kandydatek/tów na stanowisko:

Specjalista / starszy specjalista/ główny specjalista w Zespole Projektów KPO ds. BCU

Nr ref.: FRSE/05/2025

Miejsce pracy: Warszawa

Liczba wakatów: 1 etat (na zastępstwo)

Obowiązki:

Obsługa merytoryczna i finansowa projektów realizowanych przez Ostatecznych odbiorców wsparcia (beneficjentów) finansowanych z inwestycji A3.1.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w tym:

  • doradztwo i szkolenia dla przedstawicieli beneficjentów,
  • organizacja, prowadzenie i udział w spotkaniach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach związanych z ofertą i zasadami projektu oraz upowszechnianiem rezultatów projektu,
  • udzielanie konsultacji dotyczących działań projektowych,
  • ocena wniosków do objęcia wsparciem, kontraktowanie, ewidencjonowanie i archiwizacja zawartych umów,
  • weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność pod kątem formalnym, merytorycznym oraz finansowym.

Oczekujemy:

  • wykształcenia wyższego (mile widziane z zakresu finansów, rachunkowości, prawa, administracji),
  • minimum 2 letniego doświadczenia zawodowego,
  • doświadczenia w przygotowywaniu planów, raportów i zestawień finansowych,
  • doświadczenia w rozliczaniu dokumentacji finansowej projektów,
  • umiejętności organizacji pracy własnej, samodzielności i dyscypliny w przestrzeganiu terminów i procedur, w tym procedur finansowych,
  • doświadczenia w pracy zespołowej i projektowej, rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych oraz łatwości w nawiązaniu efektywnej współpracy,
  • wykazywania inicjatywy, kreatywności, zaangażowania.

Dodatkowe atuty:

  • ogólna znajomość zasad rachunkowości i księgowości,
  • ogólna znajomość Prawa Zamówień Publicznych,
  • mile widziana znajomość zagadnień z zakresu kształcenia zawodowego, doradztwa zawodowego i uczenia się osób dorosłych w Polsce,
  • mile widziane doświadczenie w realizacji projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego lub projektów inwestycyjnych.

Oferujemy:

  • możliwość rozwoju zawodowego w profesjonalnym środowisku;
  • prywatną opiekę medyczną i pakiet sportowy;
  • pracę w prestiżowej instytucji realizującej istotne cele społeczne;
  • atrakcyjne warunki zatrudnienia.

Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu, prześlij swoje CV i list motywacyjny do dnia 07 marca 2025 r.

W celu aplikowania na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola.

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=c186121e95b84e4d991b329816ec9f5b

Link do ogłoszenia na stronie BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/specjalista-starszy-specjalista-glowny-specjalista-w-zespole-projektow-kpo-ds-bcu

Specjalista / Specjalistka w Zespole Krajowego Centrum Europass i Euroguidance

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji poszukuje kandydata/kandydatki na stanowisko:

Specjalista / Specjalistka w Zespole Krajowego Centrum Europass i Euroguidance

Nr ref.: FRSE/04/2025

Miejsce pracy: Warszawa

Liczba wakatów: 1

Zakres obowiązków:

  • Organizacja i obsługa działań Krajowego Europass i Euroguidance w Polsce.
  • Przygotowanie i realizacja wydarzeń (konferencje, warsztaty, szkolenia, targi).
  • Tworzenie i redagowanie tekstów, obsługa mediów społecznościowych.
  • Reprezentowanie zespołu w międzynarodowych działaniach sieci Europass i Euroguidance.
  • Obsługa administracyjna i komunikacja z interesariuszami.

Wymagania:

  • Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (min. B2, preferowane C1) – w mowie i piśmie.
  • Umiejętność prowadzenia angażujących prezentacji, szkoleń i wystąpień publicznych.
  • Wykształcenie wyższe (mile widziane kierunki związane z edukacją, doradztwem zawodowym, komunikacją).
  • Doświadczenie w organizacji wydarzeń lub pracy w projektach edukacyjnych.
  • Umiejętność redagowania tekstów i obsługi mediów społecznościowych.
  • Gotowość do podróży służbowych (w kraju i za granicą).
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.
  • Samodzielność i dobra organizacja pracy.
  • Proaktywność i nastawienie na rozwiązywanie problemów.
  • Otwartość na naukę i elastyczność.
  • Wysoka kultura osobista i motywacja do pracy.

Mile widziane:

  • Znajomość systemów CMS (np. WordPress), aplikacji graficznych (np. Canva).
  • Znajomość mediów społecznościowych, szczególnie Facebook, Linkedin, YouTube, Instagram.
  • Doświadczenie w doradztwie zawodowym lub w pracy z młodzieżą.
  • Wiedza o unijnych programach edukacyjnych (np. udział w Erasmus+).

Oferujemy:

  • Pracę w dynamicznym i przyjaznym zespole.
  • Możliwość rozwoju zawodowego i zdobycia cennego doświadczenia.
  • Dobre warunki zatrudnienia.
  • Atrakcyjną lokalizację biura w Warszawie.
  • Umowę o pracę
  • Benefity, np. dofinasowanie do karty Multisport oraz prywatnej opieki medycznej.

Jeśli chcesz dołączyć do naszego zespołu, prześlij swoje CV i list motywacyjny do dnia 28 lutego 2025 r.

W celu aplikowania na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola.

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=246bd2263f6e4eadadd01b23094f2e95

Link do ogłoszenia na stronie BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/specjalistaka-w-zespole-krajowego-centrum-europass-i-euroguidance

Specjalista / starszy specjalista w Zespole Projektu FERS Peer Support

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji zarządzającą kilkunastoma międzynarodowymi i krajowymi programami edukacyjnymi poszukuje Kandydatek/tów na stanowisko:

Specjalista/ starszy specjalista w Zespole Projektu FERS Peer Support
Nr ref.: FRSE/03/2025
Miejsce pracy: Warszawa
Liczba wakatów: 1 (0,75 etatu)

Obowiązki: 
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należała realizacja zadań merytorycznych w projekcie Wsparcie rówieśnicze w zakresie zdrowia psychicznego młodzieży (peer support) realizowanym przez Fundację finansowanym z Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego w tym:
•   praca w ramach Zespołu Ekspertów Merytorycznych projektu,
•   współpraca z partnerami projektu,
•   udział w opracowywaniu materiałów merytorycznych w projekcie (koncepcji dokumentów, raportów i innych materiałów merytorycznych),
•   współpraca przy wypracowywaniu koncepcji Metody wsparcia rówieśniczego oraz rekomendacji do modyfikacji Metody w ramach pilotażu,
•   ocena merytoryczna wniosków aplikacyjnych złożonych przez beneficjentów projektu,
•   współpraca z beneficjentami projektu, w tym ocena sprawozdań, wsparcie merytoryczne,
•   współtworzenie publikacji upowszechniających wyniki realizacji projektu.

Oczekujemy: 
•  wykształcenia wyższego, w tym  z zakresu psychologii,
•  minimum 5-letniego doświadczenia w zawodzie związanym z udzielaniem wsparcia psychologicznego młodzieży, w tym np. psychologa, pedagoga, doradcy zawodowego, coacha, itp.,
•  mile widziane doświadczenie w realizacji projektów finansowanych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego lub innych programów europejskich,
•  umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków, tworzenia prezentacji i raportów,
•  umiejętność pracy w zespole jak i samodzielnej pod presją czasu w zmieniających się warunkach,
•  umiejętności organizacji pracy własnej, samodzielności i dyscypliny w przestrzeganiu terminów i procedur, w tym procedur finansowych, wysokiej jakości wykonywania powierzonych zadań, zwłaszcza rzetelności, dokładności i terminowości,
•  znajomości języka angielskiego (poziom min. B2),
•  mile widziana znajomość innych języków obcych, 
•  znajomości MS Excel na poziomie zaawansowanym oraz MS Word na poziomie średniozaawansowanym,
•  umiejętność tworzenia i redagowania tekstów w języku polskim,
•  rozwiniętych umiejętności interpersonalnych, komunikacyjnych oraz łatwości nawiązywania   kontaktów, 
•  wykazywania inicjatywy, kreatywności, zaangażowania, empatii, umiejętności wspierania pozytywnych motywacji.

Oferujemy: 
•  możliwość rozwoju zawodowego w profesjonalnym środowisku;
•  pracę w prestiżowej instytucji realizującej istotne cele społeczne;
•  atrakcyjne warunki zatrudnienia.

Zainteresowanych kandydatów i kandydatki prosimy o przesłanie aplikacji do 12 lutego 2025 r.

W celu aplikowania na to stanowisko, kliknij w poniższy link i wypełnij wymagane pola.

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=13d61d445b3e45bea3e2d0f7c4b1b527

Link do ogłoszenia na stronie BIP:

https://bip.frse.org.pl/content/specjalista-starszy-specjalista-w-zespole-projektu-fers-peer-support

 

Etapy procesu rekrutacyjnego w FRSE

treść strony

1. Analiza CV

Zaczynamy od analizy nadesłanych przez Ciebie dokumentów

2. Test wiedzy, Case Study, prezentacja

Jest to etap fakultatywny

3. Rozmowa rekrutacyjna

Etap obligatoryjny. Możliwość rozmowy stacjonarnej lub online

4. Wynik rekrutacji i informacja zwrotna

Dla każdego uczestnika

 

Przyjmowanie zgłoszeń o naruszeniach w FRSE

 

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) informuje o możliwości zgłaszania informacji o naruszeniach

Sposób dokonywania zgłoszeń

  1. Zgłoszenie naruszeń można dokonać w sposób:
    1. anonimowy – bez ujawniania przez Sygnalistę swoich danych,
    2. jawny – ujawniający przez Sygnalistę dane, które pozwalają na jego identyfikację lub przekazanie informacji zwrotnej.
  1. Zgłoszenia pisemne można dokonać:
    1. pocztą elektroniczną na adres: sygnalista@frse.org.pl,
    2. listowanie na Dyrektora Generalnego lub Dyrektora Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli, na adres: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa, z dopiskiem „do rąk własnych”,
    3. w postaci papierowej, osobiście Dyrektorowi Generalnemu lub Dyrektorowi Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli.
  1. Zgłoszenia ustne można dokonywać:
    1. telefonicznie lub za pośrednictwem komunikatora do rozmów głosowych np., MS TEAMS,
    2. za zgodą Sygnalisty – w trakcie nagrywanej rozmowy telefonicznej lub za pośrednictwem komunikatora do rozmów głosowych np., MS TEAMS,
    3. na wniosek Sygnalisty – w trakcie osobistego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.
  1. Osobą odbierającą zgłoszenie w formie ustnej jest Dyrektor Generalny lub Dyrektor Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli.
     
  2. Zgłoszenie ustne jest dokumentowane w formie:
    1. nagrania rozmowy (plik z rozmową wraz z wyrażoną zgodą Sygnalisty na nagrywanie jest przechowywany w formie elektronicznej),
    2. protokołu rozmowy, sporządzonego przez osobę odbierającą zgłoszenie. Protokół odtwarza dokładnie przebieg spotkania.
  1. Zgłoszenie dokonanie w trakcie osobistego spotkania jest dokumentowane nagraniem lub protokołem z rozmowy za uprzednią zgodą Sygnalisty.
     
  2. Protokół rozmowy przekazywany jest do Sygnalisty.
     
  3. Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia protokołu rozmowy przez jego podpisanie.
     
  4. Jeżeli Sygnalista chce dokonać zgłoszenia w sposób anonimowy, zgłoszenia kierowane na:
    1. adres poczty elektronicznej powinny być wysyłane z adresu poczty elektronicznej, który nie zawiera danych identyfikujących sygnalistę (np. imię, nazwisko, domena z nazwą firmy). Zaleca się założenie przez sygnalistę adresu poczty elektronicznej, uniemożliwiającego identyfikację nadawcy, ale jednocześnie pozwalającego na prowadzenie z sygnalistą dalszej zanonimizowanej korespondencji w celu wyjaśnienia okoliczności naruszenia. Brak kontaktu z sygnalistą nie stanowi samodzielnej przyczyny do odstąpienia od procedury weryfikacji zgłoszenia;
    2. listownie powinny być wysłane niepodpisane, koperta nie powinna wskazywać adresu korespondencyjnego nadawcy. Brak adresu do korespondencji skutkował będzie brakiem komunikacji z Sygnalistą, w tym m.in.:
      1. brakiem możliwości prowadzenia korespondencji z sygnalistą w celu wyjaśnienia okoliczności zgłoszenia, występowania o dodatkowe informacje, zbieraniem informacji w trakcie postępowania wyjaśniającego, weryfikacyjnego, kontroli wewnętrznej,
      2. potwierdzenia otrzymania zgłoszenia od Sygnalisty i przekazania mu informacji zwrotnej dotyczącej zgłoszenia.
  1. W przypadku zgłoszeń, które nie będą zawierały informacji pozwalających na weryfikację zgłoszenia oraz braku kontaktu z sygnalistą, istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło być rozpatrzone. 
     
  2. Zgłoszenia powinno zawierać:
    1. opcjonalnie: imię i nazwisko Sygnalisty;
    2. zalecane: adres email lub inne dane kontaktowe Sygnalisty;
    3. datę sporządzenia;
    4. imię, nazwisko i stanowisko osoby, osób, lub komórki organizacyjnej FRSE, które dopuściły się lub przyczyniły do zgłaszanego naruszenia lub których działanie/zaniechanie może doprowadzić do zgłaszanego naruszenia;
    5. być w miarę możliwości poparte wiarygodnym i rzeczowym opisem, wskazującym na konkretne naruszenie, a jeśli to możliwe poparte dowodami, aby możliwe było obiektywne oraz dokładne i wyczerpujące zbadanie zgłoszenia, zakończone uczciwym rozpatrzeniem zgłoszenia;
       
  3. Sygnalista w zgłoszeniu powinien, o ile to możliwe, przedstawić następujące informacje:
    1. opis zdarzenia, okoliczności faktycznych, pozwalających na podjęcie przez FRSE niezbędnych działań wyjaśniających, weryfikacyjnych zmierzających do dokładnego i obiektywnego wyjaśnienia okoliczności oraz określenia charakteru i wagi naruszenia;
    2. dlaczego Sygnalista uznaje (podejrzewa) dane działanie/zaniechanie za naruszenie;
    3. czy naruszenie już zaszło, czy też jest potencjalne, mogące się wydarzyć w przyszłości;
    4. wskazanie jakie mogą być motywy osoby dokonującej naruszenia;
    5. czy Sygnalista przed dokonaniem zgłoszenia podjął próbę usunięcia naruszenia, a jeżeli tak, to jaką;
    6. dane osób, które są lub mogą być ofiarami zgłaszanego naruszenia;
    7. nieformalne relacje osoby uczestniczących w naruszeniu;
    8. wskazanie jakie przepisy, regulacje, standardy postępowania zostały naruszone;
    9. wskazanie i załączenie dowodów potwierdzających lub uprawdopodobniających zgłaszane naruszenie, w szczególności dokumentów, informacji o świadkach, itp.
       
  4. Sygnalista może dokonać zgłoszenia na podstawie informacji jakie posiada. Sygnalista może nie ujawniać informacji, które mogą pozwolić na jego identyfikację.

Ochrona Sygnalisty

  1. Sygnalista podlega ochronie od chwili dokonania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego, pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia lub ujawnienia publicznego jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia lub ujawnienia publicznego i że stanowi informację o naruszeniu prawa.
     
  2. Powyższe dotyczy również Sygnalisty, który dokonał anonimowego zgłoszenia informacji na temat naruszeń lub anonimowo ujawnił publicznie takie informacje.
     
  3. Osoba podlega ochronie, pomimo uznania, że zgłoszenie nie stanowi naruszenia, chyba że zgłoszenie zostało dokonane w złej wierze, miało na celu umyślne i nieprawdziwe pomówienie poprzez przedstawienie fałszywych, nieprawdziwych informacji lub godzenie w dobre imię osoby, bez obiektywnych podstaw do formułowania zarzutów w stosunku do osoby, której zgłoszenie dotyczyło.

Osoba pomagająca w dokonaniu zgłoszenia oraz osoba powiązana z Sygnalistą są objęte ochroną na takich samych zasadach jak Sygnalista.

Icons made by chehuna from www.flaticon.com