Laureatów wyłoniono spośród aż 1191 zgłoszeń. Oto pełna lista nagrodzonych:
Kategoria wiekowa 3-6 lat
- Zwycięzca:
Schoolnest: A place of wellbeing #etwinnovation
W ramach projektu uczniowie brali udział w różnych, opartych na grywalizacji aktywnościach promujących wellbeing i postawę prośrodowiskową. Nauczyciele pracowali zespołowo, efektywnie wykorzystując narzędzie TIK oraz angażując zarówno szkolną społeczność, jak i rodziców w realizację zapIanowanych zadań.
- Laureat drugiego miejsca:
AI & IoT – Let us save Birdie’s Tree!
Projekt łączył naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę (STEAM) oraz storytelling, po to aby pomóc uczniom zrozumieć naturę i przyczyny katastrof naturalnych. Uczestnicy zaangażowali się w serię aktywności, w tym kampanię zbierającą fundusze dla szkół dotkniętych powodzią.
Kategoria wiekowa 7-11 lat
- Zwycięzca:
Podcast.us
Olga Góźdź
Szkoła Podstawowa nr 143 w Łodzi
Projekt wykorzystywał podcasty jako narzędzie do rozwijania umiejętności językowych. W międzynarodowych zespołach uczniowie tworzyli scenariusze, dzieląc się równocześnie swoimi zainteresowaniami. To niezwykle wzmocniło ich znajomość słownictwa i płynność wypowiedzi, a jednocześnie rozwinęło umiejętności techniczne.
- Laureat drugiego miejsca:
Mysteries in the Mist
Barbara Głuszcz
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Władysława Broniewskiego w Zambrowie
Projekt rozbudził w uczniach ciekawość i świadomość kulturową wraz z kolejnymi przygodami profesora, rozwiązywanymi zagadkami, puzzlami i pokojami zagadek, z którymi zmagali się w międzynarodowych drużynach. Nauczyciele zadbali o efektywną współpracę, sprawnie koordynując działania i dbając o widoczność podejmowanych działań.
Kategoria wiekowa 12-15 lat
- Zwycięzca:
Building a B.R.I.G.H.T. Future
W międzynarodowych zespołach uczniowie stworzyli plan działania, który zakładał przekształcenie opuszczonej i zaniedbanej przestrzeni publicznej w zieloną oazę. Podczas tego zadania odkrywali istotę i znaczenie świadomego, aktywnego obywatelstwa oraz trwałości własnej pracy. Istotnym elementem były także produkty cyfrowe, takie jak immersyjne mapy 3D, a także kampania dotycząca e-bezpieczeństwa, netykiety i sztucznej inteligencji.
- Laureat drugiego miejsca:
2024 A trip through anniversaries
Partnerzy wspólnie odkrywali rocznice w różnych obszarach, takich jak igrzyska olimpijskie i życiorysy silnych kobiecych postaci. Współpracowali, badając różnorodne zagadnienia, wykazywali się kreatywnością i zdobytą wiedzą w końcowych rezultatach, takich jak wideo, komiksy, prezentacje, plakaty i mapy.
Kategoria wiekowa 16-19 lat
- Zwycięzca:
Keeping the Memory @live
Celem tego projektu było głębsze zrozumienie historycznych i społecznych kwestii związanych m.in. z Holokaustem i obywatelstwem. Uczniowie uczestniczyli w zróżnicowanych aktywnościach, takich jak debaty online, wideokonferencje i wyszukiwanie informacji.
- Laureat drugiego miejsca:
Our sustainable holiday trip 2.0
Ten projekt skupił się na życiowych umiejętnościach uczniów w kontekście wakacyjnej wycieczki. Współpracując i wykorzystując różne aplikacje oraz strony, uczniowie promowali różnorodne praktyki podróżnicze, które wspierały zrównoważone podejście do środowiska i jego zasobów.
Edukacja techniczna i branżowa (IVET)
- Zwycięzca:
MOOC „Entrepreneurial Skills”
Zwycięski projekt skupiał się na rozwijaniu przedsiębiorczości i zgłębianiu zagadnień z zakresu technologii informacyjnej, administracji i finansów. Wykorzystywał w swoich działaniach mieszane mobilności oraz eTwinning, przygotowując uczniów do współpracy twarzą w twarz.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w październiku. Jeszcze raz gratulujemy wszystkim laureatom!