Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Data publikacji: 25.11.2022 r.
Zapraszamy do lektury najnowszych publikacji książkowych Wydawnictwa FRSE.
W Wydawnictwie FRSE co roku powstaje kilkadziesiąt publikacji, których nadrzędnym celem jest informowanie o możliwościach, jakie dają program Erasmus+ oraz inne przedsięwzięcia zarządzane przez Fundację.
Przewodnik ten to „pierwsza pomoc” dla wszystkich osób zainteresowanych realizacją przedsięwzięć w ramach Akcji 2. programu Erasmus+, prezentujący zarówno możliwości, jakie dają projekty, jak i korzyści płynące z ich wdrażania. Publikacja nie jest instrukcją wypełniania wniosku, nie zawiera podpowiedzi, co i w której rubryce wpisać czy jak uzasadniać poszczególne działania. Znaleźć w niej jednak można receptę na sukces – opis kroków, jakie należy podjąć, żeby stworzyć udany projekt.
Publikacja dostępna jest tutaj.
„Edukacja bez granic” to seria raportów Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, której celem jest podsumowanie – w ramach realizacji perspektywy finansowej UE na lata 2021-2027 – przebiegu najważniejszych unijnych programów edukacyjnych i młodzieżowych oraz inicjatyw im towarzyszących. Niniejsza publikacja skupia się na pierwszym roku działań. Za pomocą liczb pokazuje, że zarówno Erasmus+ – flagowy program koordynowany przez Fundację – jak i Europejski Korpus Solidarności, a także programy wspierające i projekty finansowane ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, pomimo pandemicznych przeszkód, zmieniały oblicze polskiej edukacji, otwierając ją na świat, nowe technologie i międzynarodowe wyzwania.
Publikacja dostępna jest tutaj.
Badanie ścieżek edukacyjnych i zawodowych uczestników programu Erasmus+ jest prowadzone przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji cyklicznie od 2017 roku. Niniejszy raport podsumowuje jeden z etapów tego projektu, obejmujący lata 2018-2020. Autorzy publikacji analizują m.in. wybory zawodowe absolwentów uczelni, kwestie dotyczące zdobycia przez nich pierwszej stałej pracy, a także zagadnienia związane z dalszym kształceniem – zarówno kontynuacją studiów, jak i udziałem w edukacji pozaformalnej oraz nieformalnej.