Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2025
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
234
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Publications Office of the European Union
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-728-3
Trzecia edycja raportu Eurydice Kluczowe dane dotyczące wczesnej edukacji i opieki w Europie zawiera szczegółowe informacje i przykłady rozwiązań stosowanych w europejskich krajach w dziedzinie edukacji najmłodszych. Raport ma służyć przede wszystkim jako źródło danych dla twórców polityki edukacyjnej, decydentów, badaczy oraz rodziców, wspierające proces tworzenia dostępnych, włączających systemów wczesnej edukacji i opieki, które oferują wysokiej jakości usługi.
Pierwsza część raportu zawiera wskaźniki dotyczące dostępu do edukacji i opieki nad dziećmi, modeli zarządzania placówkami, finansowania usług opiekuńczych i edukacyjnych oraz ich kształtu. W porównaniu do poprzedniego wydania z roku 2019, w raporcie uwzględniono nowe wskaźniki, które dotyczą włączania, finansowania, warunków pracy i wynagrodzeń personelu. W części poświęconej programom nauczania omówiono elementy edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, higienę i bezpieczeństwo cyfrowe oraz naukę języków obcych, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami najmłodszych oraz oczekiwaniami rodziców i opiekunów.
Druga część raportu przedstawia dane w układzie krajowym, z odrębnym opisem głównych cech każdego systemu, w tym wykresy prezentujące struktury systemów ułatwiające porównanie rozwiązań stosowanych w różnych krajach. Raport dostarcza dane i opisy dla 37 krajów europejskich: 27 państw członkowskich UE oraz Albanii, Bośni i Hercegowiny, Szwajcarii, Islandii, Liechtensteinu, Czarnogóry, Macedonii Północnej, Norwegii, Serbii i Turcji.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice (2025), Key data on early childhood education and care in Europe – 2025. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23
Tablica wyników mobilności studentów. Uwarunkowania studiowania za granicą 2022/23