Recommended annual instruction time in full-time compulsory education in Europe 2024/2025

treść strony

Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25

seria wydawnicza

rok wydania

2025

miejsce wydania

Luxembourg

liczba stron

250

programy

Pozostałe informacje

wydawca

Wydawnictwo FRSE

język

ANGIELSKI

ISBN / ISSN

978-92-9488-963-8

Publikacja prezentuje dane dotyczące liczby godzin przeznaczanych na nauczanie poszczególnych przedmiotów w 38 systemach edukacji. Minimalny czas nauczania przedmiotów jest przedstawiony w godzinach zegarowych w podziale na poziomy edukacji.

Opracowanie zawiera część porównawczą obejmującą wszystkie analizowane kraje oraz dodatkowe objaśnienia w układzie krajowym. Dane zostały zebrane wspólnie przez sieci Eurydice i OECD NESLI na podstawie legislacji dotyczącej wymiaru godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych w roku szkolnym 2024/2025.

Z analizy wynika, że największa część całkowitego wymiaru czasu nauczania jest przeznaczana na przedmioty obejmujące czytanie, pisanie i literaturę. Jest to szczególnie widoczne w szkołach podstawowych - w większości krajów na naukę na tym poziomie składa się głównie język ojczysty/ język nauczania (około 26% całkowitego czasu nauczania) oraz matematyka (18%). Na poziomie szkoły średniej wymiar czasu przeznaczanego na naukę czytania, pisania i literatury zmniejsza się na rzecz innych przedmiotów, takich jak nauki przyrodnicze i języki obce.

Czytaj pozostałe z tej serii