Partnerstwa w Erasmusie+
Podsumowanie realizacji partnerstw współpracy w sektorze Szkolnictwo wyższe Erasmus+ w latach 2021–2024.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2023
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
88
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-67587-08-2
Za nami intensywne przygotowania, dzięki którym na starcie EuroSkills 2023 w Gdańsku z hasłem „W drodze po doskonałość” staje silna i zgrana kadra narodowa. Została wyłoniona w eliminacjach krajowych SkillsPoland 2022 oraz w edycjach specjalnych, przeprowadzonych we współpracy z uczelniami, szkołami branżowymi i pracodawcami. Proces selekcji trwał kilka miesięcy. W kwietniu zamknęliśmy rekrutację i od tego momentu 41 zawodników intensywnie trenowało przed udziałem w zawodach na podstawie planów rozpisanych przez ekspertów. Naszym priorytetem było przygotowanie zarówno zawodników, jak i ekspertów pod kątem perfekcyjnej znajomości aspektów technicznych, ponieważ kluczową rolę w EuroSkills odgrywają kryteria oceny. Polska drużyna będzie rywalizować w 36 spośród 43 konkurencji EuroSkills 2023. Zawodnicy są wybitnymi fachowcami w swoich dziedzinach, a zgrupowania kadry służyły m.in. budowaniu ducha drużyny oraz tzw. umiejętności miękkich, takich jak praca zespołowa, zarządzanie czasem i odporność na stres. Trzymam kciuki za naszych reprezentantów i życzę im powodzenia we współzawodnictwie oraz w ich karierze zawodowej. Nie mam wątpliwości, że z ich kompetencjami i doświadczeniem zdobytym w konkursach z łatwością znajdą pracę w renomowanych firmach, a niektórzy założą własne.
Izabela Laskowska,
Delegat Techniczny WorldSkills Poland
Podsumowanie realizacji partnerstw współpracy w sektorze Szkolnictwo wyższe Erasmus+ w latach 2021–2024.
Publikacja prezentująca przykłady współpracy akademickiej w ramach Blended Intensive Programmes (BIP)
Umiejętności podstawowe – wsparcie w nauce czytania, pisania, matematyki i przedmiotów ścisłych: zmiany w polityce edukacyjnej od 2020 r.
Zbiór tekstów podsumowujących ogólnopolską debatę na temat lifelong learning.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Nauczanie uczniów z doświadczeniem migracji
Polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci RIA-AE.
Publikacja podsumowująca inicjatywy realizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Raport Polskiego Biura Eurydice przedstawiający przykłady rozwiązań krajowych w zakresie organizacji i finansowania edukacji specjalnej w Europie
Raport ze spotkania Beneficjentów programów Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25
Indywidualizacja procesu nauczania
Publikacja prezentująca laureatów i nominacje w konkursach edukacyjnych Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.
Opisy najciekawszych projektów proekologicznych zrealizowanych w Akcji 2. programu Erasmus+.
Publikacja o Uniwersytetach Europejskich w Polsce
Opis najlepszych projektów eTwinning nagrodzonych w 2025 roku.
Publikacja dla członków sieci eTwinning.
The Professional Role of ESP Teachers
Wybór tekstów opublikowanych na platformie EPALE (2024 rok)