Gender gap in education
The influence of society, economy and culture on the educational choices of women and men.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2024
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
254
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-67587-36-5
W globalizującym się świecie znajomość języka obcego specjalistycznego (JOS) otwiera szansę na karierę zawodową poza granicami Polski. Czy osoby nauczające JOS na polskich uczelniach mają pozycję adekwatną do znaczenia tego, czego nauczają? Jak widzą swoją rolę i co na nią wpływa? Autorkę niniejszej publikacji interesował zarówno sposób, w jaki zmiany kulturowe zmieniają paradygmat nauczania na rzecz uczenia się, jak i to, jak na takie wyzwania odpowiadają nauczyciele(ki) języka angielskiego specjalistycznego. Badania pozwoliły wydobyć na światło dzienne nowe, niepokojące wątki.
The influence of society, economy and culture on the educational choices of women and men.
Wpływ społeczeństwa, ekonomii i kultury na wybory edukacyjne kobiet i mężczyzn.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
During longer stays in a non-English-speaking country, the knowledge of English is not enough to function successfully in a new environment on a daily basis.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
The aim of this publication is to analyse the education process of language for specific purposes teachers in Poland.
Analiza procesu kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych w Polsce.
Podczas dłuższych pobytów w kraju nieanglojęzycznym znajomość języka angielskiego nie wystarczy, by na co dzień swobodnie funkcjonować w nowym otoczeniu.