Uczenie (się) w ponowoczesności
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2022
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
222
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-66515-79-6
The main aim of this publication is to analyse the education process of language for specific purposes (LSP) teachers in Poland. It is an important issue because in the globalized labour market the ability to communicate in a foreign professional language is extremely desirable. Graduates of language studies are increasingly employed as LSP teachers or in-company tutors in corporations. The monograph contains contributions by researchers representing various research centres. The collection of research results and individual experiences of the representatives of various languages and specialties made it possible to present the area of LSP teacher training from a multifaceted perspective. Thanks to this, it was possible to outline the directions in the development of this subbranch of education in Poland and to define a set of competences that each future LSP teacher trainer should possess.
Citation: Kic-Drgas, J., Woźniak, J. (eds.), (2022). Perspectives on LSP teacher training in Poland. Warsaw: FRSE Publishing. doi: 10.47050/66515796
A Polish version of this publication available here.
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
The influence of society, economy and culture on the educational choices of women and men.
Wpływ społeczeństwa, ekonomii i kultury na wybory edukacyjne kobiet i mężczyzn.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
During longer stays in a non-English-speaking country, the knowledge of English is not enough to function successfully in a new environment on a daily basis.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
Analiza procesu kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych w Polsce.
Podczas dłuższych pobytów w kraju nieanglojęzycznym znajomość języka angielskiego nie wystarczy, by na co dzień swobodnie funkcjonować w nowym otoczeniu.