Kształcenie i szkolenia zawodowe: konkurs 2023 – Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

treść strony

 

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji informuje, że w dniu 29 września 2023 r. podjęła decyzję o zatwierdzeniu do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” wniosków umieszczonych na liście rezerwowej sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe programu Erasmus+.
LISTA RANKINGOWA wniosków objętych wsparciem.
KLAUZULA INFORMACYJNA FUNDACJI ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI – osoba kontaktowa
KLAUZULA INFORMACYJNA FUNDACJI ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI – przedstawiciel prawny

 

Umowa finansowa

Forma dofinansowania

Projekt będzie realizowany na zasadach programu Erasmus+, ale dofinansowany z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Szczegółowe informacje dotyczące budżetu oraz zasad jego wykorzystywania będą określone w umowie finansowej, której wartość całkowita zostanie wyrażona w walucie PLN. Maksymalna kwota wypłaconych zaliczek wyniesie 80% zatwierdzonej kwoty budżetu.

Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w podziale: 82,52% środki europejskie i 17,48 środki krajowe.

Dokumenty związane z podpisaniem umowy finansowej na realizację przedsięwzięcia
  • PEŁNOMOCNICTWO dla przedsięwzięć finansowanych w ramach FERS [DOC]
  • Wykaz dokumentów niezbędnych do podpisania umowy finansowej [PDF]
  • Instrukcja wypełnienia i złożenia Ankiety Realizatora w systemie OnLine FRSE [PDF]
  • Instrukcja wypełnienia i złożenia Formularza Kontraktowego [PDF]
Wniosek o zmianę w umowie

Wniosek o zmianę w umowie finansowej należy złożyć najpóźniej 1 miesiąc przed datą zakończenia przedsięwzięcia, ale przed zaistnieniem zmiany.

Aneksowania wymagają następujące zmiany:

  • zmiana formy prawnej i nazwy Realizatora
  • zmiana organu prowadzącego
  • zmiana rachunku bankowego
  • zmiana okresu realizacji przedsięwzięcia
  • zmiany w budżecie

Wniosek o aneks znajduje się  w systemie OnLine FRSE (niezbędny druk w kolorze).

Po wysłaniu dokumentu online wniosek należy wydrukować, podpisać zgodnie z prawną reprezentacją Realizatora i przesłać na adres FRSE.

 

Instytucje niepubliczne

W przypadku instytucji niepublicznych dodatkowe informacje dot. ustalenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostaną przekazane bezpośrednio do koordynatorów przedsięwzięć drogą mailową.

System

Każdy Realizator jest zobowiązany do uzupełnienia informacji dotyczących realizowanego przedsięwzięcia i jego uczestników w systemie dokumentów Online FRSE. Szczegółowe informacje nt. dokumentów, jakie należy zamieścić w systemie będą na bieżąco przekazywane instytucjom, które otrzymały dofinansowanie.

Załączniki do umowy finansowej

Umowa finansowa dla przedsięwzięcia (z jednym Realizatorem/dla państwowych jednostek budżetowych/przedsięwzięć z zabezpieczeniem)

Warunki szczególne umowy finansowej – indywidualne dla organizacji

Załącznik I: Opis przedsięwzięcia, Szacunkowy budżet przedsięwzięcia

Załącznik II:  Postanowienia mające zastosowanie do kosztów kwalifikowalnych [PDF]

Załącznik III: Stawki mające zastosowanie [PDF]

Załącznik IV: Postanowienia szczegółowe [PDF]

Załącznik V: Wzory umów, które należy stosować między realizatorem a uczestnikami:

  • Umowa finansowa pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności [DOC]
  • Porozumienie o programie mobilności [PL] [ENG]
  • Suplement [PL] [ENG]

Załącznik VI: Zakres danych nt. uczestników przedsięwzięcia oraz podmiotów obejmowanych wsparciem koniecznych do przekazania do FRSE [PDF]

Załącznik VII: Formularz zgłoszeniowy - minimalny zakres danych koniecznych do przekazania przez kandydata na uczestnika przedsięwzięcia do realizatora:

  • Formularz zgłoszeniowy dla przedstawiciela kadry pedagogicznej [DOC]
  • Formularz zgłoszeniowy dla ucznia [DOC]
  • Formularz zgłoszeniowy dla absolwenta [DOC]

Załącznik VIII:Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych [PDF]

Załącznik IX : Wzór raportu indywidualnego uczestnika – osoby uczącej się / absolwenta  [DOC]

Załącznik X:Wzór raportu indywidualnego uczestnika – przedstawiciela kadry pedagogicznej / kadry kształcenia i szkolenia zawodowego [DOC]

Załącznik XI: Wzór potwierdzenia otrzymanych środków finansowych udostępniony w systemie dokumentów Online FRSE
 

Wykaz dokumentów wymaganych przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji dla podmiotów podlegających zabezpieczeniu należytego wykonania umowy [PDF]

Oświadczenie dotyczące zgody małżonka osoby fizycznej lub osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, bez rozdzielności majątkowej [DOC]

Oświadczenie osoby fizycznej lub osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą o niepozostawaniu w związku małżeńskim [DOC]

Oświadczenie osoby fizycznej lub osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą o ustanowionej rozdzielności majątkowej [DOC]

Deklaracja wekslowa [DOC]

Weksel wzór [DOC]

Realizacja

Każde działanie w zakresie mobilności powinno być określone w oparciu o ramy jakościowe jak i czasowe, aby zapewnić wysoki poziom merytoryczny stażu, praktyki lub szkolenia zawodowego. Na poprawną realizację przedsięwzięcia składa się wiele etapów. Ich sprawne przeprowadzenie z zachowaniem obowiązujących zasad i wytycznych gwarantuje zakończenie przedsięwzięcia  z sukcesem.

Rekrutacja

1. GRUPA DOCELOWA

Grupą docelową przedsięwzięcia mogą być:

  • osoby uczące się i uczniowie zawodu korzystający z kształcenia i szkolenia zawodowego podstawowego oraz ustawicznego kształcenia i szkolenia zawodowego;
  • absolwenci do 1 roku od ukończenia nauki;
  • kadra, nauczyciele, osoby prowadzące szkolenia oraz wszyscy inni eksperci niebędący nauczycielami i pracownicy zajmujący się kształceniem i szkoleniem zawodowym podstawowym oraz ustawicznym kształceniem i szkoleniem zawodowym.

2. KWALIFIKOWALNOŚĆ UCZESTNIKÓW

Realizator na etapie rekrutacji jest zobowiązany do weryfikacji, czy udział uczestników jest zgodny z zasadami i wytycznymi projektu FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego przez FRSE.

UWAGA! Dany uczestnik może wyjechać na mobilność tylko jeden raz w ramach całego projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”. Prosimy o przestrzeganie tej zasady w trakcie procesu rekrutacji oraz planowania mobilności.

3. ZASADY REKRUTACJI

Rekrutacja powinna być przeprowadzona w oparciu o:

  • zasady równego dostępu do informacji o realizowanym przedsięwzięciu;
  • równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, wyznanie, itd.;
  • jasno i przejrzyście określone kryteria naboru.
     

Szczegółowe elementy rekrutacji ustala instytucja wysyłająca.

Rekrutacja uczestników powinna być przeprowadzona w oparciu o regulamin zawierający przejrzyste kryteria oceny i procedurę odwoławczą.

Selekcji uczestników dokonuje powołana w tym celu Komisja Rekrutacyjna, która zatwierdza/podpisuje protokół potwierdzający wybór uczestników.

Rekrutacja może składać się z kilku etapów, a informacja o jej zakończeniu powinna przyjąć formę listy rankingowej.

Należy również stworzyć listę rezerwową uczestników, a w przypadku rekrutacji uzupełniającej potwierdzić ten fakt w dokumentach rekrutacyjnych.

Dokumentacja rekrutacyjna powinna dokładnie odzwierciedlać wszystkie etapy naboru uczestników do przedsięwzięcia.

Przed rozpoczęciem mobilności, instytucja wysyłająca jest bezwzględnie zobowiązana, pod rygorem nieuznania kosztów mobilności za kwalifikowalne, do podpisania umowy z każdym uczestnikiem przedsięwzięcia!

3. DOKUMENTY OBOWIĄZKOWE

Każdy Realizator jest zobowiązany do posiadania pełnej dokumentacji rekrutacyjnej, zgodnie z wytycznymi FRSE. W związku z tym obowiązkowo powinien posiadać:

  • Regulamin rekrutacji uczestników;
  • Formularze zgłoszeniowe uczestników zgodne ze wzorem FRSE (do pobrania w zakładce: załączniki do umowy finansowej);
  • Protokół potwierdzający wybór uczestników (ew. protokół uzupełniający rekrutację);
  • Listę rankingową uczestników zawierającą listę główną i rezerwową.

 

Zasada równości szans

Przedsięwzięcie finansowane ze środków FERS w szczególny sposób powinny uwzględniać kwestię równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości szans kobiet i mężczyzn. Szczegółowe informacje dot. stosowania zasady równości szans zostały przedstawione w dokumencie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju pt. Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.

1. PODSTAWOWE INFORMACJE

Zasada równości szans i niedyskryminacji – umożliwienie wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznawaną religię lub światopogląd, orientację seksualną – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach.

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn – zasada ta ma prowadzić do podejmowania działań na rzecz osiągnięcia stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki oraz gdy mają oni równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju), z których mogą korzystać. Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci.

W trakcie wdrażania zasady równości szans prosimy mieć na uwadze, że polityka równości nie oznacza wymogu zachowania przez Realizatora w realizowanym przedsięwzięciu parytetu 50/50!

2. PRZYKŁADOWE DZIAŁANIA

  • unikanie kierowania się stereotypami (podziału zawodów na „kobiece” i „męskie”) w doradztwie zawodowym;
  • stosowanie języka wrażliwego na płeć (np. dyrektor/dyrektorka, uczeń/uczennica) lub neutralnego płciowo (stosowanie języka uwzględniającego obie płcie) w dokumentach projektowych, publikacjach, materiałach, komunikatach dla mediów itd.;
  • stosowanie wizerunków zarówno kobiet, jak i mężczyzn np. na plakatach/zdjęciach promujących projekt, a także stosowanie ich wizerunków w sytuacjach niestereotypowych dla danej płci;
  • równe uczestnictwo w podejmowaniu decyzji w przedsięwzięciu np. skład komisji rekrutacyjnej jest zróżnicowany ze względu na płeć;
  • zapewnienie dostępności do przedsięwzięcia dla osób z niepełnosprawnościami pozwalającej na udział na zasadzie równości z innymi osobami.
CST 2021

Realizatorzy są zobowiązani do podpisania z każdym uczestnikiem przedsięwzięcia umowy pomiędzy uczestnikiem mobilności a organizacją wysyłającą.

W ciągu 3 dni od podpisania umowy z uczestnikiem Realizator jest zobowiązany do przekazania poprzez system informatyczny danych uczestników przedsięwzięcia. W tym celu został przygotowany dla Państwa formularz CST 2021 dostępny w systemie online FRSE https://online.frse.org.pl/.

W celu prawidłowego uzupełnienia formularza proszę zapoznać się z  Instrukcją wypełnienia formularza CST .

Wizualizacja

Podczas wszelkiego rodzaju komunikowania się na zewnątrz, włączając w to konferencje, seminaria lub wszelkie inne formy przekazu informacji oraz w przypadku każdego rodzaju materiałów promocyjnych, tj. broszur, ulotek, plakatów, prezentacji itp., należy bezwzględnie zaznaczyć, że realizowane przedsięwzięcie otrzymało dofinansowanie z funduszy UE i uwidocznić to za pomocą emblematów UE, z wykorzystaniem logo i graficznej identyfikacji FERS oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), zgodnie z wytycznymi odnoszącymi się do identyfikacji wizualnej ww. programu opublikowanymi w formie elektronicznej (w tym wzory logotypów) pod adresem:

Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji

Zapraszamy również do zapoznania się z:

  • Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2021-2027 w zakresie informacji i promocji

UWAGA! Posługiwanie się logotypami programu Erasmus+ oraz FRSE jest niedozwolone.

PLAKATY INFORMACYJNE

Zgodnie z umową finansową wszyscy Realizatorzy są zobowiązani do umieszczania plakatów informujących o realizacji przedsięwzięcia w głównej siedzibie Realizatora oraz w miejscu, gdzie realizowane są zadania merytoryczne.

Wzór plakatu [DOC]

Plakat musi zawierać informacje:

  • nazwę Realizatora
  • tytuł przedsięwzięcia Realizatora
  • cel przedsięwzięcia (opcjonalnie)
  • wysokość dofinansowania
  • zestaw logo – znaki FE i UE oraz ewentualnie logo Realizatora

Wzór plakatu należy uzupełnić o brakujące dane i wydrukować na kartce formatu A3. Plakat można modyfikować tylko w zakresie wskazanych pól edycji. A3 to minimalny rozmiar. Plakat może być też wykonany z trwalszego materiału niż papier.

Certyfikaty

Po zakończeniu mobilności każdy uczestnik musi otrzymać certyfikat potwierdzający udział w przedsięwzięciu. FRSE zaleca, aby uzyskać dwa oryginalne certyfikaty – jeden egzemplarz zostaje przekazany uczestnikowi, drugi zostaje w dokumentacji przedsięwzięcia u Realizatora.

Certyfikat potwierdzający udział w przedsięwzięciu osób uczących się/absolwentów:

Certyfikat PL [DOC], Certyfikat EN [DOC]

Certyfikat potwierdzający udział w przedsięwzięciu kadry kształcenia i szkolenia zawodowego:

Certyfikat PL [DOC], Certyfikat EN [DOC]

Certyfikat powinien spełniać następujące wymogi:

  • jako instytucja przyjmująca powinna zostać wskazana organizacja, w której uczestnik zrealizował mobilność,
  • dokument powinien zostać podpisany przez instytucję przyjmującą,
  • daty potwierdzające okres realizacji mobilności nie powinny zawierać dni przeznaczonych na podróż.

Certyfikaty przygotowane samodzielnie przez Realizatora będą również akceptowane pod warunkiem sporządzenia ich zgodnie z wytycznymi FRSE:

  • podpis organizacji przyjmującej,
  • imiona i nazwisko uczestnika,
  • określenie celu mobilności,
  • daty rozpoczęcia i zakończenia mobilności (bez podróży),
  • odpowiednie logotypy.

W przypadku wątpliwości należy skonsultować się z pracownikami zespołu.

Raportowanie

Wszystkie instytucje realizujące przedsięwzięcia w ramach programu FERS zobowiązane są do złożenia sprawozdania końcowego w systemie OnLine FRSE. Do sporządzenia sprawozdania finansowego (w trakcie realizacji przedsięwzięcia) zobligowani są jedynie ci Realizatorzy, którzy posiadają stosowny zapis na ten temat w umowie finansowej. Dla pozostałych organizacji nie jest on wymagany. Sprawozdanie finansowe składa się za pośrednictwem systemu OnLine FRSE.

Sprawozdanie końcowe

1. Informacje ogólne
Sprawozdanie końcowe stanowi sprawozdanie z realizacji całego przedsięwzięcia i dotyczy konkretnego okresu trwania przedsięwzięcia wskazanego w umowie finansowej (art. I.2.2.).
Wszystkie instytucje realizujące przedsięwzięcia w ramach programu FERS zobowiązane są do złożenia sprawozdania końcowego. Złożenie sprawozdania końcowego jest warunkiem przekazania płatności końcowej.
Termin złożenia sprawozdania jest indywidualny dla każdego przedsięwzięcia. Zgodnie z zapisami umowy sprawozdania należy złożyć dopiero po zakończeniu przedsięwzięcia, w terminie zgodnym z zapisami umowy w ciągu 60 dni od daty zakończenia przedsięwzięcia (art. I.2.2.).
Niezłożenie sprawozdania końcowego w terminie stanowi podstawę do rozwiązania umowy finansowej i zażądania zwrotu kwoty wypłaconej zaliczki zgodnie z postanowieniami zawartymi w umowie.
Sprawozdanie końcowe należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej, za pośrednictwem systemu OnLine FRSE.

Po złożeniu sprawozdania końcowego w systemie OnLine FRSE należy mailowo poinformować o tym fakcie opiekuna przedsięwzięcia w FRSE. Ułatwi to i przyśpieszy ocenę sprawozdania.

FRSE dokonuje oceny sprawozdania końcowego polegającej na:

  • kontroli poprawności formalnej otrzymanego sprawozdania,
  • walidacji mobilności uczestników w systemie OnLine FRSE,
  • oceny jakościowej sprawozdania,
  • oceny finansowej sprawozdania.

Uwaga! W przypadku gdy płatność końcowa ma być dokonana na inny numer rachunku bankowego niż ten określony w umowie, należy zawiadomić FRSE, najpóźniej w dniu złożenia sprawozdania końcowego.

2. Obowiązkowe załączniki do sprawozdania końcowego
Do sprawozdania końcowego z realizacji przedsięwzięcia należy obowiązkowo dołączyć :

  • oświadczenie – skan podpisanego oświadczenia prawnego przedstawiciela instytucji Realizatora, pobranego z systemu OnLine FRSE;

3. Informacje praktyczne

  • Sprawozdanie znajduje się w zakładce Sprawozdanie końcowe.
  • Sprawozdanie można wystawić (przycisk Wygeneruj sprawozdanie końcowe) na dowolnym etapie realizacji przedsięwzięcia. Podczas edycji sprawozdania (przycisk Edytuj szkic), system pobiera aktualne dane z pozostałych sekcji (przede wszystkim Mobilności i Budżet).
  • Częściowo wypełnione sprawozdanie można zapisywać, a następnie wracać do jego wypełniania, aż do momentu złożenia sprawozdania.
  • Sprawozdanie można złożyć po jego całkowitym wypełnieniu – używając przycisku - Wyślij dokument, a następnie ponownie potwierdzić - Tak, wyślij dokument.
  • FRSE nie wymaga przysyłania sprawozdania końcowego w wersji papierowej.
  • Istnieje możliwość wydrukowania sprawozdania (zapisania jako PDF) dla własnych potrzeb – zarówno na etapie szkicu (przycisk Drukuj szkic), jak i już złożonego sprawozdania (przycisk Pobierz sprawozdanie Realizatora).
  • Po złożeniu sprawozdania dokument zostanie zablokowany do edycji.

Szkolenia

Szanowni Państwo,

Zespół  programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) serdecznie zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu skierowanym do instytucji kończących realizację przedsięwzięć w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2023.

Celem szkolenia jest przekazanie informacji merytoryczno-finansowych.

Podczas szkolenia omówione zostaną:

  • prawidłowe rozliczanie realizowanych przedsięwzięć;
  • sposoby i metody promowania oraz upowszechniania rezultatów;
  • kwestie związane z zarządzaniem finansami w ramach przedsięwzięć.
     

Termin: 09 grudnia 2024 r., 09:30–16:00

Miejsce: Hotel Mercure, ul. Złota 48/54, 00-120 Warszawa

             Program szkolenia

Zainteresowane osoby proszone są o rejestrację za pośrednictwem ankiety rejestracyjnej: https://www.webankieta.pl/ankieta/1376455/konkurs-2023-szkolenie-dla-instytucji-konczacych-realizacje-przedsiewziec-w-ramach-projektu-fers.html

Rejestracja kończy się 22 listopada 2024 r. lub po wyczerpaniu wolnych miejsc.

Liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.

Osoby niezarejestrowane nie będą mogły wziąć udziału w spotkaniu. 

Na szkolenie zapraszamy maksymalnie 2 osoby z instytucji realizującej przedsięwzięcie (np. koordynator przedsięwzięcia i osoba zajmująca się finansami w przedsięwzięciu).

Po zakończeniu rejestracji otrzymają Państwo potwierdzenie uczestnictwa.
Organizator zapewnia wyżywienie, ale nie pokrywa kosztów podróży i zakwaterowania. Zachęcamy do udziału w całości szkolenia.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Olgą Jodełką,

e-mail: olga.jodelka@frse.org.pl
telefon: 602 668 985

Zespół projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego" (FERS VET)

Archiwum

Szanowni Państwo,

Zespół programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) serdecznie zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu skierowanym do instytucji kończących realizację przedsięwzięć w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów
i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2023.

Celem szkolenia jest przekazanie informacji merytoryczno-finansowych.

Jest to pierwszy termin szkolenia, drugie szkolenie odbędzie się początkiem grudnia.

Omówione zostaną:

  • prawidłowe rozliczenie realizowanych przedsięwzięć;
  • sposoby i metody promowania oraz upowszechniania rezultatów;
  • kwestie związane z zarządzaniem finansami w ramach przedsięwzięć.

Termin: 24 września 2024 r., 10:00–16.00

Miejsce: Hotel Mercure, ul. Złota 48/54, 00-120 Warszawa

PROGRAM szkolenia


Zainteresowane osoby proszone są o rejestrację za pośrednictwem ankiety rejestracyjnej:
https://www.webankieta.pl/ankieta/1326780/konkurs-2023-szkolenie-dla-instytucji-konczacych-realizacje-przedsiewziec-w-ramach-projektu-fers.html

Rejestracja kończy się 16 września o godzinie 12:00.

Na szkolenie zapraszamy 1 osobę z instytucji (np. koordynator projektu lub osoba odpowiedzialna za rozliczenia). Liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.

Osoby niezarejestrowane nie będą mogły wziąć udziału w spotkaniu.

Po zakończeniu rejestracji otrzymają Państwo potwierdzenie uczestnictwa.
Organizator zapewnia wyżywienie, ale nie pokrywa kosztów podróży i zakwaterowania. Zachęcamy do udziału w całości szkolenia.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Joanną Osękowską
e-mail: joanna.osekowska@frse.org.pl
telefon: 728 455 363

******************************************

Zespół  programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) serdecznie zaprasza do udziału w spotkaniu skierowanym do instytucji rozpoczynających realizację przedsięwzięć w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”.

Szanowni Państwo,

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji serdecznie zaprasza przedstawicieli placówek do udziału w spotkaniu skierowanym do instytucji rozpoczynających realizację przedsięwzięć
w ramach projektu "Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego" konkurs 2023

Celem spotkania jest przekazanie informacji merytoryczno-finansowych dotyczących prawidłowej realizacji działań projektowych.

Podczas szkolenia omówione zostaną najważniejsze zapisy umowy finansowej zawartej pomiędzy FRSE a realizatorem działań, obowiązki instytucji wynikające z realizacji przedsięwzięć, kwestie merytoryczne, aspekty dotyczące raportowania i rozliczania działań, wzory dokumentów oraz kwestie związane z zarządzaniem finansami w ramach przedsięwzięć.

Prosimy o wybór jednego z dostępnych terminów:

22 listopada 2023, 9:30 – 16:30
 

Ankieta rejestracyjna

 

W przypadku problemów z przekierowaniem na stronę ankiety rejestracyjnej należy skopiować link:

https://www.webankieta.pl/ankieta/1042427/szkolenie-fers-vet-22112023.html 

i wkleić go w pasek przeglądarki

23 listopada 2023, 9:30 – 16:30
 

Ankieta rejestracyjna

 

W przypadku problemów z przekierowaniem na stronę ankiety rejestracyjnej należy skopiować link:

https://www.webankieta.pl/ankieta/1042439/szkolenie-fers-vet-23112023.html 

i wkleić go w pasek przeglądarki


Miejsce szkolenia: Hotel Mercure, ul. Złota 48/54, 00-120 Warszawa

Liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby niezarejestrowane nie będą mogły wziąć udziału w spotkaniu. W przypadku wyczerpania miejsc na wybrany dzień, prosimy o rejestrację na drugi termin.  Na szkolenie zapraszamy maksymalnie 2 osoby z instytucji (np. koordynator projektu i osoba zajmująca się finansami w projekcie).
FRSE prosi o udział w całości szkolenia.

Rejestracja na spotkanie kończy się 13 listopada br. lub po wyczerpaniu wolnych miejsc.

Program szkolenia:
  22 listopada 2023 r.
  23 listopada 2023 r.

Kontakt

Dyrekcja

Zastępca Dyrektora
Katarzyna Tulkis-Błesnowska

tel.: 509 259 927

katarzyna.tulkis-blesnowska@frse.org.pl

Koordynator
Ewelina Michór 
tel. 510 385 768

emichor@frse.org.pl

Zespół

Justyna Głusiec 
tel. 511 569 530

jglusiec@frse.org.pl

Beata Lipińska
kom: 573-441-884

Joanna Osękowska
kom: 728-455-363

Adrianna Pyrka
kom: 573 999 708

Magdalena Sroczyńska 
tel. 510 387 480

magdalena.sroczynska@frse.org.pl

Agata Seferyńska
agata.seferynska@frse.org.pl

Zespół rozliczeń i kontroli projektów mobilnościowych

Małgorzata Lipska
tel. 510 386 784

Adam Wierzchowski
tel. 797 011 829

Anna Ludzińska
tel. 511 569 732

Karina Olszewska
tel. 510 387 031

Agata Rzeźnicka
kom: 511 569 755