Erasmus+ and digitalisation
Report on the impact of Erasmus+ on the digital transformation of the beneficiaries of this programme.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
The experiences of Erasmus students in Poland
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2021
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
154
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
angielski
ISBN / ISSN
978-83-66515-65-9
Erasmus is already a well-established programme, which has existed under different names for more than 30 years in the European Union and beyond. Since 2014 the student exchange between universities has functioned under the European Union programme for education, training, youth and sport – Erasmus+. Under its auspices, in the years preceding the pandemic, about 250,000 students spent a semester or two of their studies in a foreign university annually. The aim of the report is to take stock of this unique year of the programme – the year in which the COVID-19 pandemic challenged the plans of students as well as of programme institutions.
Citation: Krzaklewska, E. et al. (2021). Erasmus+ during the COVID-19 pandemic. The experiences of Erasmus students in Poland. Warsaw: Foundation for the Development of the Education System. DOI: 10.47050/66515659
Report on the impact of Erasmus+ on the digital transformation of the beneficiaries of this programme.
Raport z badania wpływu Erasmusa+ na transformację cyfrową organizacji beneficjentów tego programu.
Raport opisuje sposób funkcjonowania polskich instytucji w inicjatywie Uniwersytetów Europejskich.
Raport z badania jakościowego projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna.
This report is the result of the survey of participants in volunteering abroad schemes.
Raport z badania uczestników projektów wolontariatu zagranicznego.
The tracer study on educational and vocational paths of Erasmus+ programme participants.
Raport z badania edukacyjnych i zawodowych wyborów uczestników programu Erasmus+.
Wyniki badania projektów Erasmus+ Młodzież przeprowadzonego w ramach sieci badawczej RAY.
Raport przedstawia opinie dyrektorów polskich szkół na temat realizacji projektów międzynarodowych w ich placówkach.
Raport podsumowuje wyniki dwóch badań dotyczących współpracy polskich przedsiębiorstw z sektorem edukacji.
Raport na temat wsparcia instytucjonalnego zapewnionego podczas pandemii COVID-19 studentom zagranicznym w Polsce.
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Wyniki pierwszego badania użytkowników platformy eTwinning na temat nauczania zdalnego w czasie pandemii COVID-19.
Between 2014 and 2019, Polish institutions submitted 360 applications for funding to the National Agency of the Erasmus+ Programme, and support amounting to nearly EUR 26 million was gran
The report discusses the role of school project coordinators in international cooperation of Polish education institutions.
The subject of the study discussed in this report were Polish organisations and international volunteers who carried out team volunteering projects in Poland.
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.
Polskie szkoły i przedszkola coraz częściej goszczą zagranicznych wolontariuszy w ramach projektów Wolontariatu Erasmus+ (obecnie Europejskiego Korpusu Solidarności).
W publikacji przeanalizowano możliwe warianty współpracy samorządów ze szkołami w celu umiędzynarodowienie edukacji na szczeblu lokalnym.