Języki Obce w Szkole 3/2024
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
2/2021
seria wydawnicza
rok wydania
2021
miejsce wydania
Warszawa
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
0446-7965
Kiedy określaliśmy plan wydawniczy „Języków Obcych w Szkole” na 2021 r., nie przypuszczaliśmy, że tematyka drugiego wydania tak celnie wpisze się w aktualną debatę wywołaną powrotem do kształcenia stacjonarnego. Dyskusja ta to zderzenie dwóch poglądów na rolę szkoły, nauczyciela, kształcenia w „polockdownowej” rzeczywistości: czy szkoła to głównie miejsce transmisji wiedzy, czy też miejsce, w którym prymat powinna zająć troska o psychologiczny dobrostan wszystkich uczestników kształcenia? Zasadniczy wniosek płynący z tej debaty zdaje się być jeden: emocje górą. Zagadnienie trudne, ulotne, ale czasem wręcz kluczowe dla powodzenia podejmowanych działań dydaktycznych. Zachęcamy do lektury letniego numeru!
Więcej na stronie kwartalnika: www.jows.pl.
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Psychospołeczne aspekty uczenia się i nauczania języka obcego
Ponadprogramowo, pozaformalnie, nieformalnie
Cyfryzacja edukacji językowej
Kształcenie językowe w szkolnictwie wyższym
Języki obce zawodowe i specjalistyczne
Sprawności językowe i podsystemy języka
Język i...
Pierwszy numer JOwS wydawany w FRSE
Rozpoczynamy trening językowy
Media społecznościowe - let's face them
Badania w dziedzinie edukacji językowej
Frankofonia
Język i kultura rosyjska
Język polski jako obcy
Język niemiecki
Z doświadczenia anglistów
Espanol i portugues
Romae latina i italiano
Języki rzadziej nauczane