Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji oraz wspieranie nauczycieli i szkół
Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2018
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
128
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-65591-57-9
Nauczyciele odgrywają kluczową rolę w systemach edukacji. Raport Eurydice nawiązuje do wzrastającego w ostatnim czasie zainteresowania ich sytuacją zawodową – informuje jakie kwalifikacje są wymagane do pracy w zawodzie, jakiego wsparcia mogą oczekiwać nauczyciele podczas wykonywania swoich obowiązków, a także jakie mają perspektywy awansu i doskonalenia zawodowego. Opracowanie przedstawia również najważniejsze wyzwania dla systemów edukacji związane z niedoborem lub nadmierną podażą kandydatów do zawodu.
Raport obejmuje również takie zagadnienia jak planowanie zatrudnienia nauczycieli na poziomie centralnym, uwarunkowania rozpoczynania kariery zawodowej, mobilność zawodowa nauczycieli, doskonalenie zawodowe, przebieg kariery i awans czy też ocena ich pracy.
Raport informuje przekrojowo o polityce krajowej dotyczącej kariery nauczycielskiej w 43 europejskich systemach edukacji, głównie na poziomie szkoły podstawowej i średniej.
Tłumaczenie publikacji: Teaching Careers in Europe: Access, Progression and Support
Cytowanie: Komisja Europejska/EACEA/Eurydice, 2018. Teaching Careers in Europe: Access, Progression and Support. Eurydice Report. (Kariera zawodowa nauczycieli w Europie. Początki pracy zawodowej, awans i system wsparcia. Raport Eurydice). Luksembourg: Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich.
Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools
Kadra akademicka w Europie - 2025
Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie – 2025
Umiejętności podstawowe – wsparcie w nauce czytania, pisania, matematyki i przedmiotów ścisłych: zmiany w polityce edukacyjnej od 2020 r.
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25
Kluczowe dane dotyczące wczesnej edukacji i opieki 2025
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy