Impact of Erasmus+ on the Adult Education Sector in Poland
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Problemy i dobre praktyki szkolnych koordynatorów projektów
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2020
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
64
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
polski
ISBN / ISSN
978-83-66515-26-0
Raport dotyczy badania, którego celem było określenie roli szkolnych liderów projektów w działaniach na rzecz współpracy międzynarodowej w polskich placówkach edukacyjnych. Zebrane wyniki zostały zaprezentowane w poprzedzonych wprowadzeniem metodologicznym (rozdział I) trzech kolejnych rozdziałach, z których każdy przedstawia inne aspekty codziennej pracy liderów projektów. Rozdział II został zatem poświęcony okolicznościom, w jakich nauczyciele podejmują się koordynacji projektów, oraz ogólnej organizacji zadań związanych z pracą liderów. W kolejnym (rozdział III) przedstawiono efekty umiędzynarodowienia z uwzględnieniem zmian, które badani koordynatorzy uznali za najważniejsze z perspektywy zarówno rozwoju osobistego, jak i ogólnej poprawy funkcjonowania szkół macierzystych. Ostatni z rozdziałów dotyczących opinii respondentów (rozdział IV) opisuje wsparcie, jakie badani liderzy projektów otrzymują w swoich placówkach w zakresie współpracy zagranicznej.
Cytowanie: Pachocki, M. (2020). Liderzy internacjonalizacji. Problemy i dobre praktyki szkolnych koordynatorów projektów. Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Report on the impact of Erasmus+ on the digital transformation of the beneficiaries of this programme.
Raport z badania wpływu Erasmusa+ na transformację cyfrową organizacji beneficjentów tego programu.
Raport opisuje sposób funkcjonowania polskich instytucji w inicjatywie Uniwersytetów Europejskich.
Raport z badania jakościowego projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna.
This report is the result of the survey of participants in volunteering abroad schemes.
Raport z badania uczestników projektów wolontariatu zagranicznego.
The tracer study on educational and vocational paths of Erasmus+ programme participants.
Raport z badania edukacyjnych i zawodowych wyborów uczestników programu Erasmus+.
Wyniki badania projektów Erasmus+ Młodzież przeprowadzonego w ramach sieci badawczej RAY.
Raport przedstawia opinie dyrektorów polskich szkół na temat realizacji projektów międzynarodowych w ich placówkach.
Raport podsumowuje wyniki dwóch badań dotyczących współpracy polskich przedsiębiorstw z sektorem edukacji.
Report on experiences of Erasmus students in Poland during the COVID-19 pandemic.
Raport na temat wsparcia instytucjonalnego zapewnionego podczas pandemii COVID-19 studentom zagranicznym w Polsce.
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Wyniki pierwszego badania użytkowników platformy eTwinning na temat nauczania zdalnego w czasie pandemii COVID-19.
Between 2014 and 2019, Polish institutions submitted 360 applications for funding to the National Agency of the Erasmus+ Programme, and support amounting to nearly EUR 26 million was gran
The report discusses the role of school project coordinators in international cooperation of Polish education institutions.
The subject of the study discussed in this report were Polish organisations and international volunteers who carried out team volunteering projects in Poland.
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.