Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji oraz wspieranie nauczycieli i szkół
Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2017
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
168
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
978-83-65591-40-1
Raport przedstawia usytuowanie kadry akademickiej we współczesnym szkolnictwie wyższym, a w szczególności przedstawia wymagania dotyczące kwalifikacji nauczycieli akademickich, proces rekrutacji do zawodu, warunki zatrudnienia oraz wpływ mechanizmów zapewniania jakości na ich sytuację zawodową. W raporcie można znaleźć również informacje o krajowych strategiach dotyczących umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego i ich związkach z mobilnością nauczycieli akademickich. W opracowaniu czytelnik znajdzie również wykresy prezentujące najważniejsze kategorie nauczycieli akademickich w poszczególnych krajach.
Dane do raportu zostały zebrane przez sieć Eurydice w 35 systemach szkolnictwa wyższego. Zakres raportu obejmuje przede wszystkim kadrę akademicką odpowiedzialną za dydaktykę i/lub prowadzenie badań naukowych. Jakościowe dane zebrane przez Eurydice uzupełniono danymi statystycznymi pobranymi z Eurostatu oraz Europejskiego Rejestru Szkolnictwa Wyższego (European Education Tertiary Register – ETER) oraz informacjami zgromadzonymi podczas badań nad związkami zawodowymi akademików oraz w krajowych instytucjach odpowiedzialnych za zapewnianie jakości w szkolnictwie wyższym.
Tłumaczenie publikacji Modernisation of Higher Education in Europe: Academic Staff – 2017
Cytowanie: Komisja Europejska/EACEA/Eurydice, 2017. Modernisation of Higher Education in Europe: Academic Staff – 2017 (Modernizacja szkolnictwa wyższego w Europie: kadra akademicka – 2017) Raport Eurydice, Luksemburg: Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich.
Tłumaczenie publikacji Learning for sustainability in Europe: Building competences and supporting teachers and schools
Kadra akademicka w Europie - 2025
Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie – 2025
Umiejętności podstawowe – wsparcie w nauce czytania, pisania, matematyki i przedmiotów ścisłych: zmiany w polityce edukacyjnej od 2020 r.
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2024/25
Kluczowe dane dotyczące wczesnej edukacji i opieki 2025
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy