Key data on early childhood education and care in Europe - 2025
Kluczowe dane dotyczące wczesnej edukacji i opieki 2025
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2022
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
32
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-076-5
Rosyjska inwazja na Ukrainę zmusiła wiele osób do ucieczki z domu i szukania ochrony w sąsiednich krajach europejskich, a wśród uchodźców jest duży odsetek dzieci i młodzieży. Szkoły w krajach przyjmujących są teraz odpowiedzialne za zapewnienie uczniom-uchodźcom wysokiej jakości edukacji i wsparcia. Chociaż kraje europejskie podjęły już wiele działań w celu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych uchodźców, zebrane przez Eurydice dane sugerują konieczność zwrócenia większej uwagi na ich potrzeby psychospołeczne.
Krótki raport Eurydice skupia się na niektórych politykach i sposobach wsparcia przygotowanych przez władze oświatowe w całej Europie, których celem jest pomoc szkołom w integracji ukraińskich uczniów. Dotyczy to najnowszej polityki i działań skierowanych specjalnie do ukraińskich uczniów, a także polityki i wsparcia skierowanych do wszystkich nowo przybyłych uczniów, które funkcjonowały przed obecnym konfliktem. Raport opiera się na głównych wnioskach z raportu z 2019 roku „Integracja uczniów ze środowisk migranckich w szkołach w Europie: polityka poszczególnych krajów i stosowane rozwiązania”. Dostarcza aktualnych informacji zebranych w krajach należących do sieci Eurydice (z wyjątkiem Węgier i Serbii). Rokiem odniesienia jest rok szkolny 2021/2022.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice, 2022. Supporting refugee learners from Ukraine in schools in Europe. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Kluczowe dane dotyczące wczesnej edukacji i opieki 2025
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23