Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
seria wydawnicza
rok wydania
2022
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
32
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9488-076-5
Rosyjska inwazja na Ukrainę zmusiła wiele osób do ucieczki z domu i szukania ochrony w sąsiednich krajach europejskich, a wśród uchodźców jest duży odsetek dzieci i młodzieży. Szkoły w krajach przyjmujących są teraz odpowiedzialne za zapewnienie uczniom-uchodźcom wysokiej jakości edukacji i wsparcia. Chociaż kraje europejskie podjęły już wiele działań w celu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych uchodźców, zebrane przez Eurydice dane sugerują konieczność zwrócenia większej uwagi na ich potrzeby psychospołeczne.
Krótki raport Eurydice skupia się na niektórych politykach i sposobach wsparcia przygotowanych przez władze oświatowe w całej Europie, których celem jest pomoc szkołom w integracji ukraińskich uczniów. Dotyczy to najnowszej polityki i działań skierowanych specjalnie do ukraińskich uczniów, a także polityki i wsparcia skierowanych do wszystkich nowo przybyłych uczniów, które funkcjonowały przed obecnym konfliktem. Raport opiera się na głównych wnioskach z raportu z 2019 roku „Integracja uczniów ze środowisk migranckich w szkołach w Europie: polityka poszczególnych krajów i stosowane rozwiązania”. Dostarcza aktualnych informacji zebranych w krajach należących do sieci Eurydice (z wyjątkiem Węgier i Serbii). Rokiem odniesienia jest rok szkolny 2021/2022.
Cytowanie: European Commission / EACEA / Eurydice, 2022. Supporting refugee learners from Ukraine in schools in Europe. Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23
Tablica wyników mobilności studentów. Uwarunkowania studiowania za granicą 2022/23