Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2019/20
seria wydawnicza
rok wydania
2021
miejsce wydania
Luxembourg
liczba stron
214
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Publications Of fice of the European Union
język
ANGIELSKI
ISBN / ISSN
978-92-9484-639-6
Wynagrodzenie nauczycieli i ich perspektywy zawodowe są nieodłącznym elementem polityki mającej na celu przyciągnięcie najlepiej wykwalifikowanych absolwentów i utrzymanie najlepszych nauczycieli w zawodzie. W raporcie przedstawiono strukturę i różnice w zarobkach nauczycieli w krajach uczestniczących w programie Erasmus+. Opracowanie zawiera analizę porównawczą oraz dane krajowe zawierające szczegółowe informacje na temat zarobków nauczycieli i dyrektorów szkół oraz wypłacanych im dodatków do wynagrodzenia.
W przeglądzie porównawczym przeanalizowano ustawowe wynagrodzenia początkujących nauczycieli oraz perspektywy wzrostu wynagrodzeń w trakcie kariery zawodowej. Przeanalizowano również różnice w wynagrodzeniach nauczycieli zatrudnionych na poszczególnych poziomach szkolnictwa, zazwyczaj związane z różnymi wymogami dotyczącymi kwalifikacji nauczycielskich. Przeciętnie nauczyciele przedszkolni zarabiają mniej niż nauczyciele szkół podstawowych i średnich. Najwięcej zarabiają nauczyciele zatrudnieni w szkołach średnich II stopnia, chociaż w niektórych krajach europejskich wszyscy nauczyciele otrzymują takie samo wynagrodzenie.
Raport zawiera fisze krajowe prezentujące dane dotyczące wynagrodzeń i dodatków nauczycieli i dyrektorów szkół, odrębnie dla każdego systemu edukacji. Dane zostały zebrane wspólnie przez sieci Eurydice i OECD/NESLI.
Cytowanie: European Commission/EACEA/Eurydice, 2021. Teachers' and School Heads' Salaries and Allowances in Europe – 2019/20. Eurydice Facts and Figures. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Tłumaczenie publikacji Promoting diversity and inclusion in schools in Europe
Tłumaczenie publikacji Key data on teaching languages at school in Europe – 2023 edition
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego w roku 2024. Raport z realizacji procesu bolońskiego
Zatwierdzanie efektów edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się w szkolnictwie wyższym w Europie
Uczenie się na rzecz zrównoważonego rozwoju w Europie: Budowanie kompetencji, wspieranie nauczycieli i szkół
Polskie wydanie opublikowanego jesienią 2022 roku raportu Informatics education at school in Europe
Szkolnictwo wyższe. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji szkoleń w Europie – 2023
Zapewnianie równych szans w edukacji. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Zawód nauczyciela. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Przedwczesne kończenie nauki. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie – 2023
Kompetencje cyfrowe w szkole. Wskaźniki strukturalne służące monitorowaniu edukacji i szkoleń w Europie - 2023
Zarobki nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – 2021/22
Promowanie różnorodności i włączania w szkołach w Europie
Struktury europejskich systemów edukacji 2023/2024. Diagramy
Europejski kalendarz roku szkolnego 2023/2024
Daty rozpoczęcia roku akademickiego, terminy i czas trwania semestrów lub trymestrów
Tłumaczenie publikacji Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools
Czas przeznaczony na nauczanie poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym w Europie 2022/23
Tablica wyników mobilności studentów. Uwarunkowania studiowania za granicą 2022/23