Języki Obce w Szkole 3/2024
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Mediacja jako sprawność językowa
seria wydawnicza
rok wydania
2020
miejsce wydania
Warszawa
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
0446-7965
Zdarza się czasem, że musimy się porozumieć, ale nie znamy języka (lub znamy go bardzo słabo), a sytuacja jest bardziej skomplikowana niż ta, gdy gesty czy mimika zdają się wystarczać. Wtedy tłumaczymy, porównujemy, zestawiamy, dopowiadamy, robimy miny… Wszystkie te działania stanowią mediację językową, będącą Tematem numeru tego wydania. Mediację prowadzimy właściwie stale – przecież dookoła nas polszczyzna, a jednak nie wszyscy czujemy się komfortowo, gdy słyszymy, że ziomal zajumał kase czy kopyrajter sforłerdował dedykowaną czeklistę. Mówiąc potocznie, tłumaczymy z polskiego na nasze.
W tych "Językach..." nie zapominamy także, że nadal trwa czas pandemii i związanych z nim zmian w uczeniu (się), dlatego zapraszamy do lektury tekstów o tej tematyce, uwzględniających już pewien dystans wobec nowego zjawiska.
Więcej na stronie kwartalnika: www.jows.pl
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Psychospołeczne aspekty uczenia się i nauczania języka obcego
Ponadprogramowo, pozaformalnie, nieformalnie
Cyfryzacja edukacji językowej
Kształcenie językowe w szkolnictwie wyższym
Języki obce zawodowe i specjalistyczne
Sprawności językowe i podsystemy języka
Język i...
Pierwszy numer JOwS wydawany w FRSE
Rozpoczynamy trening językowy
Media społecznościowe - let's face them
Badania w dziedzinie edukacji językowej
Frankofonia
Język i kultura rosyjska
Język polski jako obcy
Język niemiecki
Z doświadczenia anglistów
Espanol i portugues
Romae latina i italiano
Języki rzadziej nauczane