Języki Obce w Szkole 3/2024
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wielojęzyczność jako element kształcenia językowego
seria wydawnicza
rok wydania
2019
miejsce wydania
Warszawa
hasła przedmiotowe
programy
Pozostałe informacje
wydawca
Wydawnictwo FRSE
język
POLSKI
ISBN / ISSN
0446-7965
Wszędobylskość angielskiego, określana poważniej jako status lingua franca tego języka we współczesnym świecie, jest faktem. Nauczyciele innych języków obcych często spotykają się z powątpiewaniem uczniów w celowość przyswajania tychże języków, skoro „wszędzie da się dogadać po angielsku”. Motywacja uczniów jest więc niewielka, podobnie jak efekty ich nauki. Nie trzeba nawet dodawać, że satysfakcji z pracy nauczycielskiej w takich warunkach właściwie nie ma. W dziale Temat numeru tego wydania „Języków Obcych w Szkole” skupiamy się na wielojęzyczności jako jednym z elementów edukacji językowej. Autorzy artykułów zgodnie uważają to zjawisko za pozytywne, przydatne i warte wszechstronnego wykorzystania. Zachęcamy do poznania ich punktów widzenia.
Więcej na stronie kwartalnika: www.jows.pl
Języki obce nauczane jako drugie | Język polski jako obcy
Psychospołeczne aspekty uczenia się i nauczania języka obcego
Ponadprogramowo, pozaformalnie, nieformalnie
Cyfryzacja edukacji językowej
Kształcenie językowe w szkolnictwie wyższym
Języki obce zawodowe i specjalistyczne
Sprawności językowe i podsystemy języka
Język i...
Pierwszy numer JOwS wydawany w FRSE
Rozpoczynamy trening językowy
Media społecznościowe - let's face them
Badania w dziedzinie edukacji językowej
Frankofonia
Język i kultura rosyjska
Język polski jako obcy
Język niemiecki
Z doświadczenia anglistów
Espanol i portugues
Romae latina i italiano
Języki rzadziej nauczane