Edukacja szkolna: konkurs 2024 – Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

treść strony

 

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji informuje, że w dniu 14.08.2024 r. podjęła decyzję w sprawie zatwierdzenia do realizacji ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, wniosków umieszczonych na liście rezerwowej Akcji 1 – Mobilność edukacyjna w konkursie 2024. Dodatkowo w dniu 16.10.2024 r. objęto dofinansowaniem kolejne 4 przedsięwzięcia z listy rezerwowej Akcji 1 – Mobilność edukacyjna w konkursie 2024.

LISTA RANKINGOWA – Dofinansowanie 199 przedsięwzięć – decyzja z dnia 14.08.2024 r.
LISTA RANKINGOWA – Dofinansowanie dodatkowych 4 przedsięwzięć – decyzja z dnia 16.10.2024 r.
LISTA RANKINGOWA – Dofinansowanie dodatkowych 13 przedsięwzięć – decyzja z dnia 6.11.2024 r.

KLAUZULA INFORMACYJNA FUNDACJI ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI – osoba kontaktowa
KLAUZULA INFORMACYJNA FUNDACJI ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI – przedstawiciel prawny

Umowa finansowa

Forma dofinansowania

Projekt będzie realizowany na zasadach programu Erasmus+, ale dofinansowany z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+). Szczegółowe informacje dotyczące budżetu oraz zasad jego wykorzystywania będą określone w umowie finansowej, której wartość całkowita zostanie wyrażona w walucie PLN. Maksymalna kwota wypłaconych zaliczek wyniesie 80% zatwierdzonej kwoty budżetu.

Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w podziale: 82,52% środki europejskie i 17,48 środki krajowe.

Dokumenty związane z podpisaniem umowy finansowej na realizację projektu

•  PEŁNOMOCNICTWO dla projektów finansowanych w ramach FERS [DOCX]

•  Wykaz dokumentów niezbędnych do podpisania umowy finansowej [PDF] [WERSJA ONLINE]

•  Instrukcja wypełnienia i złożenia ankiety beneficjenta w systemie OnLine FRSE [PDF]

•  Instrukcja wypełnienia i złożenia Formularza Kontraktowego [PDF]

•  Instrukcja wypełnienia i złożenia Ankiety kwalifikującej grupę docelową [PDF]

Wniosek o zmianę w umowie

Wniosek o zmianę w umowie finansowej należy złożyć najpóźniej 1 miesiąc przed datą zakończenia projektu, ale przed zaistnieniem zmiany.

Aneksowania wymagają następujące zmiany:

  • zmiana formy prawnej i nazwy beneficjenta
  • zmiana organu prowadzącego
  • zmiana rachunku bankowego
  • zmiana okresu realizacji projektu
  • zmiany w budżecie
  • zmiana instytucji przyjmującej dotyczy wyjazdów typu: grupowa mobilność uczniów, job shadowing, teaching assignment

Wniosek o aneks znajduje się  w systemie OnLine FRSE (niezbędny druk w kolorze).

Po wysłaniu dokumentu online, wniosek należy wydrukować, podpisać zgodnie z prawną reprezentacją beneficjenta i przesłać na adres FRSE.

Instytucje niepubliczne

W przypadku instytucji niepublicznych dodatkowe informacje dot. ustalenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostaną przekazane bezpośrednio do koordynatorów projektów drogą mailową.

System

Każdy beneficjent jest zobowiązany do uzupełnienia informacji dotyczących realizowanego projektu i jego uczestników w systemie dokumentów Online FRSE. Szczegółowe informacje nt. dokumentów, jakie należy zamieścić w systemie będą na bieżąco przekazywane instytucjom, które otrzymały dofinansowanie.

 
Załączniki do umowy finansowej
Umowa finansowa dla projektu z jednym beneficjentem

Załącznik 1: Opis przedsięwzięcia. Szacunkowy budżet przedsięwzięcia. Załącznik stanowiący integralną część umowy

Załącznik 2: Postanowienia mające zastosowanie do kosztów kwalifikowalnych [PDF]

Załącznik 3: Stawki mające zastosowanie [PDF]

Załącznik 4: Postanowienia szczegółowe [PDF]

Załącznik 5: Wzór umowy, który ma być stosowany między realizatorem a uczestnikami [DOCX]

Załącznik 6: Zakres danych nt. uczestników przedsięwzięcia oraz podmiotów obejmowanych wsparciem koniecznych do przekazania do FRSE [PDF]

Załącznik 7:
Formularz zgłoszeniowy – uczeń [DOCX]
Formularz zgłoszeniowy – przedstawiciel kadry pedagogicznej [DOCX]

Załącznik 8: Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych [PDF]

Załącznik 9: Raport indywidulany uczestnika mobilności – uczeń [DOCX]

Załącznik 10: Raport indywidualny uczestnika mobilności – przedstawiciel kadry pedagogicznej [DOCX]

Załącznik 11: Wzór potwierdzenia otrzymanych środków finansowych – udostępniony w systemie dokumentów pod adresem https://online.frse.org.pl.

Umowa finansowa dla państwowych jednostek budżetowych

Załącznik 1: Opis przedsięwzięcia. Szacunkowy budżet przedsięwzięcia. Załącznik stanowiący integralną część umowy

Załącznik 2: Postanowienia mające zastosowanie do kosztów kwalifikowalnych [PDF]

Załącznik 3: Stawki mające zastosowanie [PDF]

Załącznik 4: Postanowienia szczegółowe [PDF]

Załącznik 5: Wzór umowy, który ma być stosowany między realizatorem a uczestnikami [DOCX]

Załącznik 6: Zakres danych nt. uczestników przedsięwzięcia oraz podmiotów obejmowanych wsparciem koniecznych do przekazania do FRSE [PDF]

Załącznik 7:
Formularz zgłoszeniowy – uczeń [DOCX]
Formularz zgłoszeniowy – przedstawiciel kadry pedagogicznej [DOCX]

Załącznik 8: Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych [PDF]

Załącznik 9: Raport indywidulany uczestnika mobilności – uczeń [DOCX]

Załącznik 10: Raport indywidualny uczestnika mobilności – przedstawiciel kadry pedagogicznej [DOCX]

Załącznik 11: Wzór potwierdzenia otrzymanych środków finansowych – udostępniony w systemie dokumentów pod adresem https://online.frse.org.pl.

Umowa finansowa dla projektów z zabezpieczeniem

Załącznik 1: Opis przedsięwzięcia. Szacunkowy budżet przedsięwzięcia. Załącznik stanowiący integralną część umowy

Załącznik 2: Postanowienia mające zastosowanie do kosztów kwalifikowalnych [PDF]

Załącznik 3: Stawki mające zastosowanie [PDF]

Załącznik 4: Postanowienia szczegółowe [PDF]

Załącznik 5: Wzór umowy, który ma być stosowany między realizatorem a uczestnikami [DOCX]

Załącznik 6: Zakres danych nt. uczestników przedsięwzięcia oraz podmiotów obejmowanych wsparciem koniecznych do przekazania do FRSE [PDF]

Załącznik 7:
Formularz zgłoszeniowy – uczeń [DOCX]
Formularz zgłoszeniowy – przedstawiciel kadry pedagogicznej [DOCX]

Załącznik 8: Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych [PDF]

Załącznik 9: Raport indywidulany uczestnika mobilności – uczeń [DOCX]

Załącznik 10: Raport indywidualny uczestnika mobilności – przedstawiciel kadry pedagogicznej [DOCX]

Załącznik 11: Wzór potwierdzenia otrzymanych środków finansowych – udostępniony w systemie dokumentów pod adresem https://online.frse.org.pl.

Realizacja

Każde działanie w zakresie mobilności powinno być określone w oparciu o ramy jakościowe jak i czasowe, aby zapewnić wysoki poziom merytoryczny szkolenia zawodowego, job shadowing czy teaching assignment. Na poprawną realizację projektu składa się wiele etapów. Ich sprawne przeprowadzenie z zachowaniem obowiązujących zasad i wytycznych gwarantuje zakończenie projektu z sukcesem.

 

Rekrutacja

1. GRUPA DOCELOWA
Grupą docelową projektu mogą być:

  • uczniowie i uczennice szkół publicznych i niepublicznych funkcjonujących w systemie edukacji (zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe)

oraz

  • kadra pedagogiczna – nauczyciele i pracownicy pedagogiczni/specjaliści (nauczyciele, nauczyciele-dyrektorzy, nauczyciele-psychologowie, pedagodzy, nauczyciele-bibliotekarze, nauczyciele-logopedzi, nauczyciele pracujący w świetlicach), których działalność jest związana z edukacją szkolną i są zatrudnieni w placówkach otrzymujących dofinansowanie,

 znajdujący się w niekorzystnej sytuacji, czyli osoby o tzw. mniejszych szansach.

2. KWALIFIKOWALNOŚĆ UCZESTNIKÓW
Beneficjent na etapie rekrutacji jest zobowiązany do weryfikacji, czy udział uczestników jest zgodny z zasadami i wytycznymi projektu FERS „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” realizowanego przez FRSE.
UWAGA! Dany uczestnik może wyjechać na mobilność tylko jeden raz w ramach całego projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”. Prosimy o przestrzeganie tej zasady w trakcie procesu rekrutacji oraz planowania mobilności.

3. ZASADY REKRUTACJI
Rekrutacja powinna być przeprowadzona w oparciu o:

  • zasady równego dostępu do informacji o realizowanym projekcie;
  • równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, wyznanie itd.;
  • jasno i przejrzyście określone kryteria naboru.

Szczegółowe elementy rekrutacji ustala instytucja wysyłająca.

Rekrutacja uczestników powinna być przeprowadzona w oparciu o regulamin zawierający przejrzyste kryteria oceny i procedurę odwoławczą.

Selekcji uczestników dokonuje powołana w tym celu Komisja Rekrutacyjna, która zatwierdza/podpisuje protokół potwierdzający wybór uczestników.

Rekrutacja może składać się z kilku etapów, a informacja o jej zakończeniu powinna przyjąć formę listy rankingowej.

Należy również stworzyć listę rezerwową uczestników, a w przypadku rekrutacji uzupełniającej potwierdzić ten fakt w dokumentach rekrutacyjnych.

Dokumentacja rekrutacyjna powinna dokładnie odzwierciedlać wszystkie etapy naboru uczestników do projektu.

Przed rozpoczęciem mobilności instytucja wysyłająca jest bezwzględnie zobowiązana, pod rygorem nieuznania kosztów mobilności za kwalifikowalne, do podpisania umowy z każdym uczestnikiem projektu!

3. DOKUMENTY OBOWIĄZKOWE
Każdy beneficjent jest zobowiązany do posiadania pełnej dokumentacji rekrutacyjnej, zgodnie z wytycznymi FRSE. W związku z tym obowiązkowo powinien posiadać:

  • Regulamin rekrutacji uczestników;
  • Formularze zgłoszeniowe uczestników zgodne ze wzorem FRSE;
  • Protokół potwierdzający wybór uczestników (ew. protokół uzupełniający rekrutację);
  • Listę rankingową uczestników zawierającą listę główną i rezerwową;
Zasada równości szans

Projekty finansowane ze środków FERS w szczególny sposób powinny uwzględniać kwestię równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości szans kobiet i mężczyzn. Szczegółowe informacje dot. stosowania zasady równości szans zostały przedstawione w dokumencie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej pt. Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych w latach 2021-2027.

1. PODSTAWOWE INFORMACJE
Zasada równości szans i niedyskryminacji
 – umożliwienie wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznawaną religię lub światopogląd, orientację seksualną – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach.

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn – zasada ta ma prowadzić do podejmowania działań na rzecz osiągnięcia stanu, w którym kobietom i mężczyznom przypisuje się taką samą wartość społeczną, równe prawa i równe obowiązki oraz gdy mają oni równy dostęp do zasobów (środki finansowe, szanse rozwoju), z których mogą korzystać. Zasada ta ma gwarantować możliwość wyboru drogi życiowej bez ograniczeń wynikających ze stereotypów płci.

W trakcie wdrażania zasady równości szans prosimy mieć na uwadze, że polityka równości nie oznacza wymogu zachowania przez beneficjenta w realizowanym projekcie parytetu 50/50!

2. PRZYKŁADOWE DZIAŁANIA

  • unikanie kierowania się stereotypami (podziału zawodów na „kobiece” i „męskie”) w doradztwie zawodowym;
  • stosowanie języka wrażliwego na płeć (np. dyrektor/dyrektorka, uczeń/uczennica) lub neutralnego płciowo (stosowanie języka uwzględniającego obie płcie) w dokumentach projektowych, publikacjach, materiałach, komunikatach dla mediów itd.;
  • stosowanie wizerunków zarówno kobiet, jak i mężczyzn np. na plakatach/zdjęciach promujących projekt, a także stosowanie ich wizerunków w sytuacjach niestereotypowych dla danej płci;
  • równe uczestnictwo w podejmowaniu decyzji w projekcie np. skład komisji rekrutacyjnej jest zróżnicowany ze względu na płeć;
  • zapewnienie dostępności do projektu dla osób z niepełnosprawnościami pozwalającej na udział na zasadzie równości z innymi osobami.
CST 2021

Beneficjenci są zobowiązani do podpisania z każdym uczestnikiem projektu umowy pomiędzy uczestnikiem mobilności a organizacją wysyłającą.

W ciągu 3 dni od podpisania umowy z uczestnikiem Beneficjent jest zobowiązany do przekazania poprzez system informatyczny danych uczestników projektu. W tym celu został przygotowany dla Państwa formularz CST 2021 dostępny w systemie online FRSE https://online.frse.org.pl/.

W celu prawidłowego uzupełnienia formularza proszę zapoznać się z  Instrukcją wypełnienia formularza CST.

Wizualizacja

Podczas wszelkiego rodzaju komunikowania się na zewnątrz, włączając w to konferencje, seminaria lub wszelkie inne formy przekazu informacji oraz w przypadku każdego rodzaju materiałów promocyjnych, tj. broszur, ulotek, plakatów, prezentacji itp., należy bezwzględnie zaznaczyć, że realizowany projekt otrzymał dofinansowanie z funduszy UE i uwidocznić to za pomocą emblematów UE, z wykorzystaniem logo i graficznej identyfikacji FERS oraz Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), zgodnie z wytycznymi odnoszącymi się do identyfikacji wizualnej ww. programu, opublikowanymi w formie elektronicznej (w tym wzory logotypów) pod adresem:

Zapraszamy również do zapoznania się z następującymi materiałami:

UWAGA! Posługiwanie się logotypami programu Erasmus+ oraz FRSE jest niedozwolone.
 

PLAKATY INFORMACYJNE
Zgodnie z umową finansową wszyscy beneficjenci są zobowiązani do umieszczania plakatów informujących o realizacji projektu w głównej siedzibie beneficjenta oraz w miejscu, gdzie realizowane są zadania merytoryczne.

Wzór plakatu dostępny na stronie poświęconej zasadom komunikacji marki Fundusze Europejskie oraz programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.

Plakat musi zawierać informacje:

  • nazwę beneficjenta
  • tytuł projektu beneficjenta
  • wysokość dofinansowania projektu z Unii Europejskiej
  • adres portalu www.mapadotacji.gov
  • zestaw logo – znaki FE i UE

Wzór plakatu należy uzupełnić o brakujące dane i wydrukować. Plakat można modyfikować tylko w zakresie wskazanych pól edycji. Format A3 to minimalny rozmiar. Plakat może być wykonany z trwalszego materiału niż papier.

Certyfikaty

Po zakończeniu mobilności każdy uczestnik musi otrzymać certyfikat potwierdzający udział w projekcie. FRSE zaleca, aby uzyskać dwa oryginalne certyfikaty – jeden egzemplarz zostaje przekazany uczestnikowi, drugi zostaje w dokumentacji projektu u beneficjenta.

Certyfikat potwierdzający udział w projekcie uczniów i kadry edukacji szkolnej:

Wzór Certyfikatu [PL]

Wzór Certyfikatu [ANG]

Certyfikat powinien spełniać następujące wymogi:

  • jako instytucja przyjmująca powinna zostać wskazana organizacja, w której uczestnik zrealizował mobilność,
  • dokument powinien zostać podpisany przez przedstawicieli instytucji przyjmującej i wysyłającej,
  • daty potwierdzające okres realizacji mobilności nie powinny zawierać dni przeznaczonych na podróż.

Certyfikaty przygotowane samodzielnie przez beneficjenta będą również akceptowane pod warunkiem sporządzenia ich zgodnie z wytycznymi FRSE:

  • podpis przedstawicieli organizacji przyjmujące j i wysyłającej,
  • podpis uczestnika,
  • imiona i nazwisko uczestnika,
  • określenie celu mobilności,
  • daty rozpoczęcia i zakończenia mobilności (bez podróży),
  • odpowiednie logotypy.

W przypadku wątpliwości należy skonsultować się z pracownikami zespołu.

Raportowanie

Wszystkie instytucje realizujące przedsięwzięcia w ramach programu FERS zobowiązane są do złożenia sprawozdania końcowego w systemie OnLine FRSE. Do sporządzenia sprawozdania okresowego zobligowani są jedynie ci realizatorzy, którzy posiadają stosowny zapis na ten temat w umowie finansowej. Dla pozostałych organizacji nie jest on wymagany. Wszystkie wymagane umową finansową sprawozdania składa się za pośrednictwem systemu OnLine FRSE.

Sprawozdanie końcowe

1. Informacje ogólne
Sprawozdanie końcowe stanowi raport z realizacji przedsięwzięcia obejmującego czas trwania określony w Arkuszu danych Umowy finansowej.

Złożenie sprawozdania końcowego jest warunkiem przekazania płatności końcowej.
Termin złożenia dokumentu jest indywidualny dla każdego przedsięwzięcia. Zgodnie z zapisami Umowy finansowej sprawozdanie należy złożyć dopiero po zakończeniu okresu obowiązywania umowy, jednak nie później niż w terminie 60 dni od daty zakończenia przedsięwzięcia.
Niezłożenie raportu końcowego w terminie stanowi podstawę do rozwiązania Umowy finansowej i zażądania zwrotu kwoty wypłaconej zaliczki zgodnie z postanowieniami zawartymi w Umowie.
Sprawozdanie końcowe należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej, za pośrednictwem systemu OnLine FRSE.

Po złożeniu sprawozdania końcowego w systemie OnLine FRSE należy mailowo poinformować o tym fakcie opiekuna przedsięwzięcia w FRSE. Ułatwi to i przyśpieszy ocenę sprawozdania.

FRSE dokonuje oceny sprawozdania końcowego polegającej na:

  • kontroli poprawności formalnej otrzymanego dokumentu,
  • walidacji mobilności uczestników w systemie OnLine FRSE,
  • ocenie jakościowej (merytorycznej) sprawozdania,
  • ocenie finansowej sprawozdania.

Uwaga! W przypadku gdy płatność końcowa ma być dokonana na inny numer rachunku bankowego niż ten określony w Umowie, należy zawiadomić FRSE, najpóźniej w dniu złożenia sprawozdania końcowego.

2. Obowiązkowe załączniki do sprawozdania końcowego

  • oświadczenie – skan podpisanego oświadczenia prawnego przedstawiciela instytucji realizatora, pobranego z systemu OnLine FRSE – zakładka Załączniki, w dokumencie Sprawozdanie końcowe.

3. Informacje praktyczne

  • Sprawozdanie końcowe dostępne jest w systemie OnLine FRSE.
  • Dokument można wygenerować na dowolnym etapie realizacji przedsięwzięcia. Podczas jego edycji automatycznie pobierane są pewne dane z pozostałych dokumentów złożonych w systemie. Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy dane w złożonych dokumentach w systemie, z których informacje automatycznie generują się w sprawozdaniu, są aktualne. Jeżeli nie, należy bezzwłocznie skontaktować się z opiekunem z ramienia FRSE celem wyjaśnienia przyczyny.
  • Częściowo wypełnione sprawozdanie można zapisywać jako szkic, a następnie do niego wracać i dokonywać uzupełnień.
  • Sprawozdanie można złożyć po jego całkowitym wypełnieniu – używając przycisku: Wyślij dokument, a następnie ponownie potwierdzić: Tak, wyślij dokument.
  • FRSE nie wymaga przysyłania dokumentu w wersji papierowej.
  • Istnieje możliwość wydrukowania sprawozdania (zapisania jako PDF) dla własnych potrzeb.
  • Po złożeniu sprawozdania końcowego dokument zostanie zablokowany do edycji.

Aktualności

Uprzejmie informujemy, iż zgodnie z decyzją Instytucji Pośredniczącej (CPE) oraz w porozumieniu z Instytucją Zarządzającą (MFiPR) projektem „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” realizowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027 wypracowano następujące zasady dot. dokumentowania mniejszych szans.

Zgodnie z ustaleniami dowodem na to, że uczestnik należy do jednej z kategorii osób o mniejszych szansach jest Oświadczenie Realizatora podpisane przez reprezentanta prawnego, wskazujące z imienia  i nazwiska osobę wraz ze wskazaniem kategorii osób o mniejszych szansach, mającą zastosowanie dla danego uczestnika. W Oświadczeniu Realizatora powinno się wskazać tylko i wyłącznie samą kategorię osób z mniejszymi szansami, bez podawania szczegółów. Oświadczenie Realizatora powinno zawierać informację, że Realizator zapoznał się  z dokumentacją potwierdzającą, iż dany uczestnik należy do wskazanej kategorii osób o mniejszych szansach.

W formularzach zgłoszeniowych uczestnicy wskazują z jaką mniejszą szansą zgłaszają się do udziału w projekcie. Po wyborze uczestnika w procesie rekrutacji, reprezentant prawny (np. Dyrektor) ma obowiązek zapoznania się z dokumentacją potwierdzającą mniejsze szanse danego uczestnika, a następnie podpisania oświadczenia, iż zgodnie z przedstawioną dokumentacją uczestnik wpisuje się w grupę docelową projektu tj. grupę osób z mniejszymi szansami. Na tej podstawie podpisują Państwo umowę z danym uczestnikiem wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.

Co istotne, nie ma obowiązku gromadzenia  i przechowywania dokumentacji potwierdzających mniejsze szanse. Kontroli ma podlegać jedynie samo Oświadczenie Realizatora.

Szkolenia

Zaproszenie na spotkanie dla realizatorów rozpoczynających w roku 2024 r. realizację przedsięwzięć w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków programu FERS na zasadach programu Erasmus+, sektor Edukacja szkolna (konkurs 2024)

Celem spotkania jest przekazanie informacji merytoryczno-finansowych dotyczących prawidłowej realizacji działań projektowych.

Podczas szkolenia omówione zostaną najważniejsze zapisy umowy finansowej zawartej pomiędzy FRSE a Realizatorem działań, obowiązki instytucji wynikające z realizacji przedsięwzięć, kwestie merytoryczne, aspekty dotyczące raportowania i rozliczania działań, wzory dokumentów oraz kwestie związane z zarządzaniem finansami w ramach przedsięwzięć.

Prosimy o wybór jednego z dostępnych terminów:


14 października 2024 r.
godz. 9:30-16:30

Ankieta rejestracyjna

W przypadku problemów z przekierowaniem na stronę ankiety rejestracyjnej należy skopiować link https://www.webankieta.pl/ankieta/1329513/szkolenie-dla-rozpoczynajacych-fers-sch-14102024.html i wkleić go w pasek przeglądarki.


21 października 2024 r.
godz. 9:30-16:30

Ankieta rejestracyjna

W przypadku problemów z przekierowaniem na stronę ankiety rejestracyjnej należy skopiować link https://www.webankieta.pl/ankieta/1335342/szkolenie-dla-rozpoczynajacych-fers-sch-21102024.html i wkleić go w pasek przeglądarki.


Miejsce: Hotel Mercure, ul. Złota 48/54, 00-120 Warszawa
 

Liczba miejsc jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby niezarejestrowane nie będą mogły wziąć udziału w spotkaniu. W przypadku wyczerpania miejsc na wybrany dzień prosimy o rejestrację na drugi termin. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie 2 osoby z instytucji (np. koordynator projektu i osoba zajmująca się finansami w projekcie). FRSE prosi o udział w całości szkolenia.

Rejestracja na spotkania kończy się 3 października 2024 r. lub po wyczerpaniu wolnych miejsc. Po zakończeniu rejestracji otrzymają Państwo powiadomienie o zaakceptowaniu udziału w spotkaniu. Uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne. Organizator zapewnia wyżywienie. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie pokrywa kosztów podróży i zakwaterowania.

W przypadku pytań organizacyjnych lub rezygnacji z uczestnictwa w spotkaniu prosimy o kontakt z p. Emilią Gajda-Skrzymowską: e-mail: egajda@frse.org.pl,  tel. 505 432 329.

Kontakt

Dyrekcja

Dyrektor
Anna Atłas 

anna.atlas@frse.org.pl

Zastępca dyrektora
Przemysław Desperat
przemyslaw.desperat@frse.org.pl
tel. 517 220 335

Koordynator
Agnieszka Wielgomas 
tel. 728 455 327
awielgomas@frse.org.pl

Zespół

Emilia Gajda 
tel. 505 432 329 
emilia.gajda@frse.org.pl

Beata Likos-Grzesiak 
tel. 797 011 632
blgrzesiak@frse.org.pl

Agnieszka Guzowska 
tel. 510 385 970
aguzowska@frse.org.pl

Paulina Misiak 
tel. 510 386 531
pmisiak@frse.org.pl

Katarzyna Szewczyk-Rodzik
tel. 572 674 882
k.szewczyk-rodzik@frse.org.pl

Rozliczenia finansowe projektów mobilnościowych

Małgorzata Lipska
tel. 510 386 784
mlipska@frse.org.pl

Adam Wierzchowski 
tel. 797 011 829
awierzchowski@frse.org.pl

Anna Ludzińska
tel. 511-569-732

Karina Olszewska
tel. 510-387-031