Impact of Erasmus+ on the Adult Education Sector in Poland
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Impact study of Erasmus+ mobility projects for school education staff. Polish national report
seria wydawnicza
autor / redaktor
rok wydania
2016
miejsce wydania
Warszawa
liczba stron
34
hasła przedmiotowe
Pozostałe informacje
wydawca
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
język
angielski
ISBN / ISSN
978-83-65591-04-3
The core objective of research was to analyse the impact of projects on its participants and on increasing the potential of institutions implementing transnational mobility. The staff mobilities promote transnational mobility in order to increase an international dimension of schools to make them more coherent with learners’ needs. The eligible applicants are institutions providing general, vocational, or technical education on any level from pre-school to upper secondary education. The national research covered mobility projects supported by the Erasmus+ Polish National Agency and submitted under the first call for proposals. The quantitative research was carried out using an on-line questionnaire addressed to mobility participants, other teachers, pupils and their parents (a total number of respondents exceeded 1700). The qualitative research was conducted by way of focus group interviews (a total of school 25 representatives) and analysis of case studies (good practices in mobility). The study was performed within a joint international project coordinated by five National Agencies from Lithuania, Estonia, Finland, Germany and Poland.
Citation: Pachocki M., Mobile teachers change their schools. Impact study of Erasmus+ mobility projects for school education staff. Polish national report, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2016.
Niniejszy raport stanowi polskie podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach międzynarodowej sieci „Research-based Impact Analysis of Erasmus+ Adult Education Programme” (R
Report on the impact of Erasmus+ on the digital transformation of the beneficiaries of this programme.
Raport z badania wpływu Erasmusa+ na transformację cyfrową organizacji beneficjentów tego programu.
Raport opisuje sposób funkcjonowania polskich instytucji w inicjatywie Uniwersytetów Europejskich.
Raport z badania jakościowego projektów partnerskich Erasmus+ w sektorze Edukacja szkolna.
This report is the result of the survey of participants in volunteering abroad schemes.
Raport z badania uczestników projektów wolontariatu zagranicznego.
The tracer study on educational and vocational paths of Erasmus+ programme participants.
Raport z badania edukacyjnych i zawodowych wyborów uczestników programu Erasmus+.
Wyniki badania projektów Erasmus+ Młodzież przeprowadzonego w ramach sieci badawczej RAY.
Raport przedstawia opinie dyrektorów polskich szkół na temat realizacji projektów międzynarodowych w ich placówkach.
Raport podsumowuje wyniki dwóch badań dotyczących współpracy polskich przedsiębiorstw z sektorem edukacji.
Report on experiences of Erasmus students in Poland during the COVID-19 pandemic.
Raport na temat wsparcia instytucjonalnego zapewnionego podczas pandemii COVID-19 studentom zagranicznym w Polsce.
Results of the first eTwinning
user survey on online teaching
during the COVID-19 pandemic.
Wyniki pierwszego badania użytkowników platformy eTwinning na temat nauczania zdalnego w czasie pandemii COVID-19.
Between 2014 and 2019, Polish institutions submitted 360 applications for funding to the National Agency of the Erasmus+ Programme, and support amounting to nearly EUR 26 million was gran
The report discusses the role of school project coordinators in international cooperation of Polish education institutions.
The subject of the study discussed in this report were Polish organisations and international volunteers who carried out team volunteering projects in Poland.
Analysis of long-term activities
undertaken by international volunteers
in Polish schools and kindergartens.